کد خبر: ۱۰۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 16
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ایجاد یک هزار و 200 پایگاه امداد و نجات در مناطق مختلف کشور، گفت: این پایگاه ها ظرفیت اسکان موقت و خدمت رسانی به 100 هزار گردشگر نوروزی را دارند.
به گزارش شفا آنلاین، سید امیرمحسن ضیایی استرآبادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد پایگاه در راستای اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر و خدمت رسانی بهینه به گردشگران ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار خودروی آمبولانس، نجات و دیگر تجهیزات تخصصی نیز از طریق این پایگاهها دراجرای طرح نوروزی هلال احمر بکار گرفته شده است.
ضیایی استرآبادی با اشاره به مشارکت بیش از 20 هزار نفر از جوانان داوطلب در طرح نوروزی هلال احمر افزود: اجرای برنامه های ویژه خدماتی و امدادی از جمله طرح ساحاب (سامانه حرکت های امدادی با استفاده از دوچرخه در مکان های پرتجمع) نیز در طرح نوروزی هلال احمر پیش بینی شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از فعالیت داوطلبانه بیش از یک هزار و 500 پزشک و پرستار در پایگاه های امدادی هلال احمر در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: این سازمان در قالب طرح های حمایتی در شب عید به خانواده های بی سرپرست و آسیب پذیر کمک خواهد کرد.

* اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت با ایجاد 1100 پایگاه ثابت و سیار
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در جریان این بازدید به اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی در 1100 پست ثابت و سیار هلال احمر اشاره کرد و گفت: بیش از 20 هزار نفر از جوانان داوطلب عضو هلال احمر با حضور در این پایگاهها (750 پایگاه ثابت و 350 پایگاه سیار) خدمات امدادی مناسب را به گردشگران ارائه می کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی امروز به همراه رئیس سازمان امداد و نجات، سازمان جوانان و سرپرست جمعیت هلال احمر استان تهران از پایگاههای امداد و نجات نوروزی هلال احمر شهرستان دماوند دیدن کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: