کد خبر: ۱۰۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 15
شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای فروردین تا 22اسفند جاری 2میلیون و64هزار و سه واحد خون در سرتاسر کشور اهدا شده است.
به گزارش شفا آنلاین،بشیر حاجی بیگی افزود:طی این مدت بیش از 2میلیون 500هزار تن برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سرتاسر کشور مراجعه کردند.
وی خاطر نشان کرد: استان تهران در سال 94 با آمار 327 هزارو 408 واحد ، رتبه نخست اهداء خون در کشور را به خود اختصاص داد .
مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت : استان های فارس با 155هزار و 2واحد و خراسان رضوی با 135 هزار و 154 واحد خون در رتبه های دوم و سوم اهدای خون در کشور قرار دارند .
وی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون به ویژه اهدا کنندگان مستمر با سابقه حداقل 2 بار اهدا در طول سال تاکید کرد: اهدا کنندگان همیشه در کمک به بیماران نیازمند به خون ،یار و یاور سازمان انتقال خون بودند .

**با ذخیره خون بسیار مناسبی وارد سال جدید می شویم
سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه با وجود نیاز بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان ها به خون و فرآورده های خونی در هفته آخر اسفند، گفت :خوشبختانه با همکاری مراکز انتقال خون و همچنین یاری اهداکنندگان با ذخیره خون بسیار مناسبی وارد سال جدید می شویم .

** تمام مراکز اهدای خون استان ها از دوم عید فعالند
حاجی بیگی با بیان اینکه در سرتاسر کشور 217 مرکز و پایگاه انتقال خون داریم ،گفت : تمام مراکز اهدای خون استان ها از روز دوم عید فعال است.
وی خاطر نشان کرد: در تهران نیز مرکز انتقال خون وصال از روز اول عید و مراکز نارمک و مترو شهر ری و همچنین وصال در پنج روز تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: