کد خبر: ۱۰۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 15
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در 70بیمارستان و 300 مرکز درمانی ملکی این سازمان، سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS ) اجرایی شد.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر محمدعلی همتی در همایش دستاوردهای حوزه معاونت درمان در راستای تحقق نهضت فناوری اطلاعات، افزود: استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت در 2 دهه گذشته در کشور دچار عقب افتادگی بود .
وی با بیان اینکه سیستم ابتدایی اطلاعات بیمارستانی در سازمان تامین اجتماعی در سال های 75 و76 شروع شد، اظهار داشت: پس از آن، این سیستم توقف چند ساله داشت تا اینکه در اسفند سال 92 این سیستم در بیمارستان فیاض بخش تهران به عنوان مرکز پایلوت اجرا شد.
دکتر همتی ادامه داد: شرکت های فعال در حوزه فناوری سلامت مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند تا توانمندترین شرکت در این حوزه انتخاب شود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در خصوص انتخاب بیمارستان پایلوت این طرح گفت: با بررسی های متعدد بیمارستان بزرگ شهید دکتر فیاض بخش تهران که دارای فرایندهای کاری پیچیده ای است، انتخاب شد.
وی عدم علاقه به تغییر، عدم آموزش و اشکالات نرم افزاری را از مسائل شروع این طرح خواند و گفت: نرم افزار در طول اجرای طرح مرتب به روزرسانی شد.
دکتر همتی گفت: بیمارستان شهید دکتر لواسانی به عنوان آخرین مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی بود که طرح HIS در آن عملیاتی شد و امروز تمامی بیمارستان ها از این سیستم برخوردار شدند.
وی با اشاره به نهضت توسعه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از راهبردهای سازمان تامین اجتماعی گفت: حمایت های دکتر نوربخش و همکاری تمامی ارکان سازمان موجب شد این طرح تا پایان سال جاری نهایی شود.
دکتر همتی با بیان اینکه گزارش های روند اجرای سیستم اطلاعات بیمارستانی به مدیرعامل، هیئت مدیره و شورای آی تی سازمان ارائه می شد، اظهار داشت: حوزه های درمان، راهبری سیستم ها، شرکت خدمات ماشینی و روسا و کارکنان بیمارستان ها در به نتیجه رسیدن این طرح همکاری های لازم را داشتند که جا دارد از همه این افراد تشکر کنم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پیشتاز بودن حوزه درمان در موضوع فناوری های نوین گفت: سال آینده طرح های خوبی در این زمینه اجرا می شود.
دکتر همتی افزود: در اردیبهشت سیستم PMدر بیمارستان شفای سمنان اجرا شد و درنیمه اول سال 95 این طرح در تمامی مراکز درمانی این سازمان نهایی می شود.
وی به استقرار سیستم PAX به عنوان یکی از حوزه های فناوری اطلاعات در بخش سلامت اشاره و اعلام کرد: این طرح در بیمارستان فارابی مشهد اجرا شده و سال آینده در سایر مراکز درمانی اجرایی می شود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه نظام ارجاع داخلی در 2 شهر لنگرود و لاهیجان در حال اجراست، گفت: خراسان، مازندران، زنجان، قزوین و کرمانشاه به عنوان استان های پایلوت مجری این طرح در سال آینده خواهند بود.
دکتر همتی به اجرای پایلوت نسخه الکترونیک در شهر یزد اشاره کرد و گفت: بعد از گسترش این طرح در یزد ، این طرح  در استان های دیگر نیز اجرا می شود.
وی از پیگیری کارت هوشمند در سال آینده به عنوان یکی از برنامه های مهم سازمان تامین اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: سازمان برای رضایت بیمه شدگان و بازنشستگان از هیچ تلاش کوتاهی نمی کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: