کد خبر: ۱۰۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 14
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: محدودیت های ترافیکی پایتخت(طرح محدوده ترافیک و زوج و فرد) از 28 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 اعمال نمی شود.
به گزارش شفا آنلاین،سردار تیمور حسینی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح فعالیت های پلیس راهور درنوروز 95 افزود: دغدغه اصلی پلیس راهور تهران بزرگ در طول ایام تعطیلات نوروز، کنترل سرعت در معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت است.
وی اظهار کرد: به همین منظور 370 دوربین ثابت و دستی به منظور ثبت تخلف سرعت غیرمجاز خودروها در سطح معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت بکار گرفته می شود.
سردار حسینی در ادامه از فعالیت 50 تیم کنترلی پلیس بزرگراه در طول تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: به منظور پیشگیری از بروز تخلفات و سوانح رانندگی در سطح شهر تهران، تعداد دوربین های موجود در پایتخت نسبت به سال گذشته 401 دستگاه اضافه شده است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: راه اندازی سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در سال 94 نقش قابل توجهی در کاهش سوانح و تخلفات رانندگی به ویژه در بحث ورود به محدوده زوج و فرد، ورود به پایانه ها، تردد غیرمجاز خودروهای سنگین در سطح شهر و تونل ها داشته است.

* کاهش 9درصدی تلفات سوانح رانندگی در مقایسه با 11 ماه سال گذشته
سردار حسینی با تاکید بر اینکه پلیس راهور تهران برای ششمین سال متوالی موفق به کسب رتبه اول موضوع کاهش تلفات سوانح رانندگی بر اساس آمار پزشکی قانونی شد، تصریح کرد: در 11ماهه ابتدایی سال 94 میزان تلفات ناشی از سوانح رانندگی در تهران بزرگ 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.
به گفته وی، آمار مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی تهران دراین مدت 56 نفر نسبت به مدت مشابه سال 93 کاهش یافته است.
وی افزود: دراین زمینه عابران پیاده بیشترین میزان تلفات با 49 درصد مربوط به عابران پیاده بوده و موتور سواران با 28 درصد و رانندگان خودرو با 9 درصد در رده های بعدی قرار دارند.
سردار حسینی با تاکید بر اینکه برخلاف باور عموم، میانگین سنی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی بیش از 50 سال است، گفت: این گروه سنی 39 درصد، گروه سنی 30 تا 50 سال 26 درصد، 20 تا 30 سال 24 درصد و 10 درصد تلفات نیز مربوط به افراد با کمتر از 20 سال است.

* هوشمند سازی طرح برخورد با خودروهای دارای پلاک شهرستانی
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی و پایش مهمترین برنامه پلیس راهور پایتخت در سال 95 است گفت: بعد از تعطیلات نوروز، برنامه جدی پلیس پایتخت برای ساماندهی خودروهای دارای پلاک شهرستانی آغاز خواهد شد.
وی افزود: بر اساس قانون افراد بعد از خرید خودرو باید نسبت به اخذ پلاک جدید و تعویض آن اقدام کند و برهمین اساس پلیس راهور با خودروهای دارای پلاک شهرستانی در سطح تهران بزرگ بصورت قانونی برخورد خواهد کرد.

* برخورد با هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال
سردار حسینی همچنین در خصوص برنامه پلیس راهور پایتخت در چهارشنبه آخر سال نیز گفت: پلیس با متخلفان و هنجار شکنانی که با پرتاب ترقه و مواد منفجره موجب سلب آرامش شهروندان می شوند، برخوردی قاطع و قانونی می کند.
وی افزود: مشخصات خودروهای متخلف نیز در این شب ثبت و در اختیار مراجع مربوطه برای برخورد قرار می گیرد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه به ماموریت های اصلی پلیس راهور تا پایان سال اشاره کرد و گفت: آماده باش پلیس راهور پایتخت برای برقراری نظم و انضباط با توجه به حضور گسترده مردم در سطح معابر و بازارهای شهر و خرید اقلام موردنیاز در ایام پایانی سال از جمله ماموریت های اصلی پلیس راهور پایتخت است.
سردار حسینی، ماموریت دیگر پلیس راهور پایتخت را ساماندهی تردد خودروها در پنجشنبه و جمعه آخر سال در معابر منتهی به بهشت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: دراین راستا برنامه ریزی جامعی برای برقراری نظم و همچنین اطلاع رسانی دقیق به شهروندان انجام شده است.
به گفته وی، دراین زمینه بروشورهایی نیز به منظور اطلاع رسانی به شهروندان(رعایت نکات ایمنی، مسیرهای تردد) تهیه شده که توزیع آنها در مبادی ورودی بهشت زهرا(س) آغاز شده است.

* استقرار پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی تهران بزرگ
سردار حسینی همچنین از استقرار نیروهای پلیس راهور در روزهای پایانی سال در معابر ورودی و خروجی تهران بزرگ خبر داد و گفت: این اقدام به منظور تسهیل تردد و روان سازی ترافیک در این مبادی انجام می شود.
رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین از برنامه ریزی پلیس راهور برای ایجاد نظم و روان سازی ترافیک در روز طبیعیت(13 فروردین ماه) به عنوان یکی دیگر از برنامه های محوری پلیس راهور پایتخت خبر داد.

* افزایش ساعت کار مراکز ترخیص خودرو در هفته پایانی سال
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین به افزایش ساعت کار مراکز شماره گذاری و ترخیص خودرو در پایتخت اشاره و اظهار کرد: افزایش ساعت کاری ستادهای ترخیص خودرو علاوه بر افزایش رضایت مندی شهروندان، موجب بهبود روند خدمت رسانی به متقاضیان شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: