کد خبر: ۱۰۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 14
معاون رئیس جمهوری بیان کرد:
شفاآنلاین:جامعه> معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: این طرز فکر که دانش ، خریدنی است ، تفکر غلطی است و باید دانش جدید را از یک سیستم خارجی یاد بگیریم نه اینکه آن را بخریم.
به گزارش شفاآنلاین : سورنا ستاری روز دوشنبه در آئین رونمایی از کتاب نظام مراقبت از خون در سازمان انتقال خون افزود: در گذشته اشتباه فکر می کردیم که می شود دانش را با پول خرید بلکه جنس دانش از تکنولوژی است.
وی ادامه داد: واقعیت این است چیزی که پژوهش را شکل می دهد فرد است و باید نخست به فرد اهمیت داد که منشاء فکر و اندیشه است و همچنین زیرساخت ها نیز همچون آزمایشگاه و تجهیزات فراهم شود.
وی در عین حال با اشاره به اینکه نیروی انسانی، بزرگ ترین مزیت در کشور به شمار می آید ، گفت:ما دارای نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده ایم؛ ضمن اینکه نیروی انسانی را نمی توان با پول درست کرد، آنچه مهم است هویت نیروی انسانی است که باید شکل بگیرد و ما در ایران قابلیت فوق العاده ای در نیروی انسانی داریم که پشتوانه اصلی سازمان ها به شمار می آیند.
وی گفت: یکی از مشکلات ما این است که کار پژوهش درگیر کار اجرایی شده است و استفاده از ظرفیت های موجود کشور را سخت کرده است؛ در امر پژوهش باید سیستم های دولتی سبک باشند و دستشان برای انتخاب بهترین تیم پژوهشی باز باشد.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: با بزرگ شدن فیزیکی سازمان ها به جایی نمی رسیم بلکه باید سعی شود کار پژوهشی انجام شود.
وی در رابطه با بازدید از سازمان انتقال خون هم افزود: آنچه امروز در بازدید از سازمان انتقال خون دیدم، خوب بود؛ این سازمان می تواند بازار خوبی از نظر انتقال خون در منطقه باشد.
ستاری با ابراز خرسندی از فرصتی که برای بازدید از سازمان انتقال خون پیش آمده است گفت: کارپژوهشی در سازمان های اجرایی سخت می شود.
وی خطاب به مدیر عامل سازمان انتقال خون و اعضای هیات مدیره این سازمان گفت: در زمینه تولید تجهیزات داخلی آمادگی داریم که یارانه 50درصدی را در بحث حمایتی شما لحاظ کنیم.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی در سال آینده خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص برگزاری این نمایشگاه هم می توانیم از این سازمان حمایت کنیم و این فرصت خوبی برای این سازمان محسوب می شود.
ستاری تاکید کرد: در بحث همکاری های بین المللی نیز آمادگی داریم که از این سازمان حمایت کنیم همچنین در بحث ایرانیان خارج از کشور نیز به خصوص ایرانیانی که در زمینه بیوتکنولوژی در خارج از کشور فعالند نیز می توانیم زمینه های همکاری این سازمان را با این افراد فراهم کنیم.
خبر در حال تکمیل است...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: