کد خبر: ۱۰۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 14
شفاآنلاین : متخصص فیزیولوژی عصب و عضله گفت: بیماری های مفصلی در کسانی که به مدت طولانی به استراحت می پردازند و یا مشغول کار یکنواختی هستند و همچنین کسانی که ضعف عضلانی دارند و دچار کاهش فاصله مفصلی شده اند؛ شایع است.
 بسیاری از پزشکان به فرد مبتلا به آرتروز توصیه می کنند؛ استراحت کنند ؛ در صورتی که راه حل مناسب برای درمان آرتروز انجام حرکات اصلاحی برای تقویت عضلات گردن است.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر مهدی خوبی با اعلام این مطلب افزود: با انجام چند حرکت ایستا می توان به تقویت عضلات گردن و کاهش فشار بروی دیسکهای گردنی و در نتیجه کاهش درد پرداخت. چرخش سر به سمت چپ و راست و بالا و پایین کردن گردن جز حرکات مضر و ممنوع است.

وی گفت :یکی از تمرینات ایستایی که توصیه می شود انجام دهید؛ نزدیک کردن گوش راست به شانه راست به طوری که در سمت چپ گردن احساس کشیدگی نمائید.

 متخصص فیزیولوژی عصب و عضله ادامه داد: شما می توانید برای کشش بیشتر عضلات گردن دست چپ خود را به سمت پایین بکشید و وانمود کنید جسم سنگینی در دست دارید که موجب پایین کشیدن آن شده. این حرکت کششی را برای سمت دیگر نیز انجام دهید و 5 تا 30 ثانیه مکث کنید. تمرین دیگر برای تقویت عضلات جلوی گردن و عضلات عمقی آن است. برای اجرای این تمرین به حالت طاقباز بروی زمین دراز بکشید؛ کف پاها به زمین بچسبانید؛ زانوهای خود را خم نمائید و در این حالت سعی کنید سر خود را یک سانتی متر از زمین بلند کنید و چند ثانیه مکث نمایید.

دکتر خوبی که در برنامه باشگاه تندرستی رادیو ورزش صحبت می کرد با اشاره به تغییر رویه زندگی انسانها در طی 20 سال اخیر افزود: گرچه تغییر و تحولات موجب راحتی افراد شده؛ اما از طرفی باعث تنبلی و ایجاد ضعف عضلانی شده است. آنچه که باعث حرکت مفصل و جابجایی اندام های ما می شود؛ نیروی عضلانی است و با کم شدن این نیرو به مفصل آسیب رسیده و ناهنجاری ها آغاز می گردد. تنها چیزی که می تواند باعث جلوگیری از ضعف عضلانی شود؛ ورزش است.

برنامه باشگاه تندرستی، به تهیه کنندگی فتانه سوزنده، کارشناسی دکتر مهدی خوبی؛ با رویکرد ارائه راهکارهای سلامت محور ورزشی، ساعت 14:30 روزهای زوج به مدت 30 دقیقه ، تقدیم به شنوندگان رادیو ورزش می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: