کد خبر: ۱۰۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 11
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر برنامه منطقه ای دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد گفت: برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید همکاری های منطقه ای افزایش یابد.

به گزارش شفا آنلاین، این مطلب را هاشم وحدتیار در کارگاه آموزشی نقش خبرنگاران در مبارزه با مواد مخدر در قالب برنامه منطقه ای افغانستان و کشورهای همجوار در بیشکک عنوان کرد و افزود: گردش مالی مواد مخدر در افغانستان سالانه به 68 میلیارد دلار می رسد و این کشور به تنهایی قادر به کنترل کشت و قاچاق مواد مخدر نخواهد بود و باید تمام کشورهای منطقه ای برای کنترل آن کمک کنند.
وی با اشاره به ترانزیت مواد مخدر از کشورهای همجوار افغانستان از جمله ایران، خاطرنشان کرد: ایران نخستین مسیر مهم قاچاق مواد مخدر به سمت غرب است که پس از آن ترکیه، بالکان و دیگر مناطق قرار دارند.

دبیر برنامه منطقه ای دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد ادامه داد: مرزهای طولانی بین کشورها به ویژه افغانستان و پاکستان، کار کنترل قاچاق مواد مخدر را بسیار سخت می کند.
وحدتیار افزود: برای افغانستان سه برنامه در ارتباط با مواد مخدر شامل برنامه کاهش کشت، کاهش قاچاق و پیشگیری در مصرف کنندگان را داریم و باید در این کشور به فکر کشت جایگزین باشیم.

وی با تاکید براینکه رسانه ها نقش بسیار مهمی در مبارزه با مواد مخدر بر عهده دارند ، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید مردم را در همه ابعاد خطرات مواد مخدر آگاه کنند زیرا مصرف مواد مخدر فقط به معتاد آسیب نمی زند بلکه کل خانواده او را درگیر می سازد.

کارگاه آموزشی نقش خبرنگاران در مبارزه با مواد مخدر در قالب برنامه منطقه ای افغانستان و کشورهای همجوار با حضور خبرنگارانی از ایران از سوی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) از روز گذشته (پنجشنبه) در بیشکک قرقیزستان آغاز به کار کرد و امروز جمعه به کار خود پایان خواهد داد.

در این کارگاه منطقه ای، خبرنگارانی از هشت کشور شامل ایران، قزاقستان، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان حضور دارند.
استراتژی رسانه ای، رویکردهای منطقه ای و مبارزه با موادمخدر و نقش روزنامه نگاران در این مبارزه از محورهای این کارگاه آموزشی دو روزه به شمار می رود.
هدف کلی این کارگاه آموزشی، انتشار تلاش دولت های متبوع منطقه در مبارزه با مواد مخدر و ارتقای آگاهی عمومی در خصوص مواد مخدر از طریق رسانه ها به عنوان یک ابزار جامع برای آگاهی عمومی است.

بنا به اعلام دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، مقابله با مضرات مواد مخدر مسئولیت مشترک همه سطوح جامعه از جمله دولت، رسانه ها و روزنامه نگاران و خبرنگاران است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: