کد خبر: ۱۰۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 10
شفا آنلاین>سلامت>کارشناسان انجام و عدم انجام برخی کارها را در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه موثر می‌دانند.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران لیستی از مواد غذایی و راهکارهای مقابله با سرطان سینه را به زنان توصیه می‌کنند که می‌تواند درصد ابتلا به این سرطان مهلک را به میزان زیادی کاهش دهد.

گفتنی است؛ با وجود تشخیص زودهنگام سرطان سینه توسط ماموگرافی اما کارشناسان اعتقاد دارند این زمان نیز دیر است و باید با روش‌هایی مانع از ابتلا به این بیماری شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله اقدامات مفید؛ خوردن 5 وعده یا بیشتر میوه و سبزی در طول روز، پیاده روی به میزان 30 دقیقه 6 روز در هفته و مصرف کلم بروکلی می‌تواند سلول‌های جهش یافته سرطان سینه به شکل تومور را نابود کند، خوابیدن در تاریکی، اصلاح الگوی خواب از طریق تنظیم هورمون ملاتونین، مصرف گوشت قرمز و تخم مرغ، می‌تواند در جلوگیری از بروز سرطان موثر باشد.

زنانی که در رژیم خود قارچ مصرف کرده‌اند به صورت روزانه حتی به میزان یک قارچ، 46 درصد کمتر از سایر زنان به سرطان سینه مبتلا شده‌اند. کنترل کلسترول خون و جلوگیری از افزایش آن می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان خون موثر باشد.

در کنار تمامی موارد ذکر شده خوردن مواد غذایی حاوی مشتقات سویا، نوشیدن چای سبز، خوردن کلم بروکلی پس از مصرف گوشت قرمز، خواب و استراحت در تاریکی کامل و مصرف روزانه سیب می‌تواند در محافظت از سرطان سینه موثر باشد.

پژوهشگران به زنان توصیه می‌کنند هم پوست و هم گوشت سیب را مصرف کنند زیرا حاوی نوعی ژن سرکوب‌گر تومور به نام MASPIM است که می‌تواند تا 24 درصد خطر سرطان سینه و حتی سرطا‌ن‌های تخمدان، حنجره و روده بزرگ را کاهش دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: