کد خبر: ۱۰۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 11
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس این واقعیت که دو سوم بدن ما از آب تشکیل شده است، آشکار به نظر می‌رسد که مصرف آب برای سلامت ما بسیار اهمیت دارد.
به گزارش شفا آنلاین،  اما یک تحقیق جدید نشان داد که با افزایش مصرف آب، می‌توانیم وزن خود را تنظیم کرده و دریافت قند، سدیم و چربی اشباع را کاهش دهیم.

       با وجود آنکه اکثر افراد، نیاز بدنشان به مایعات را با نوشیدن آب و سایر نوشیدنی‌ها برطرف می‌کنند، مقداری مایع نیز از طریق مواد غذایی مانند سوپ، کرفس، گوجه‌فرنگی و طالبی به دست می‌آورند. پژوهشگران برای بررسی بیشتر میزان آب دریافتی که امکان دارد شاخص‌های سلامت را تحت تاثیر قرار دهد، از یک نمونه ملی معرف با بیش از ۱۸۳۰۰ بزرگسال در آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۲ استفاده کردند. آن‌ها از شرکت‌کنندگان خواستند تا همه غذا و نوشیدنی‌هایی را که در ۲ روز مصرف کردند، ذکر کنند. سپس مقدار آب خالصی را که هر شرکت‌کننده به عنوان درصدی از آب مصرفی روزانه هم از غذاها و هم نوشیدنی‌ها دریافت کرده است، محاسبه کردند.

       با اینکه نوشیدنی‌هایی مثل چای سیاه، چای گیاهی و قهوه، به عنوان منابع آب خالص ارزیابی نمی‌شوند، محتوای آب آن‌ها را نیز در کل محاسبات آب مصرفی به شمار آوردند.

       شرکت‌کنندگان در هر روز، به طور میانگین حدود 2/4 فنجان آب خالص نوشیدند که تنها بیش از ۳۰ درصد کل مصرف آب آنان را تشکیل می‌دهد.

       متوسط انرژی دریافتی برای هر فرد، ۲۱۵۷ کالری بود که ۱۲۵ کالری آن از نوشیدنی‌های شیرین شده با قند و ۴۳۲ کالری از غذاهای اختیاری مانند دسرها، شیرینی، تنقلات مخلوط و سایر غذاهایی که ضروری نیستند، تامین می‌شد.

       نتایج این پژوهش نشان داد در کسانی که مصرف آب خالص خود را روزانه یک تا سه فنجان افزایش دادند، کل انرژی دریافتی آن‌ها ۶۸ تا ۲۰۵ کالری و سدیم ۷۸ تا ۲۳۵ میلی‌گرم پایین آمده است. آب خالص، آبی تعریف شده است که از چشمه یا بطری به دست می‌آید. همچنین نتایج دیگر نمایان کرد افرادی که دریافت آب خود را افزایش دادند، ۵ تا ۱۸ گرم قند و ۷ تا ۲۱ گرم کلسترول کمتر مصرف کردند. این یافته‌ها حاکی از آن است که مداخلات و کمپین‌های آموزشی جهانی درباره تغذیه باید تشکیل شوند تا مصرف آب خالص را به جای نوشیدنی‌های پرکالری در میان جمعیت‌های مختلف ترویج کنند. اثرات در شرایط متفاوت یکسان بودند؛ اما در مردان بیش از زنان و در جوانان یا بزرگسالان میانسال بیش از افراد مسن ظاهر شدند که این اختلاف‌ها می‌تواند مربوط به کالری دریافتی روزانه بیشتر باشد. سپید
MNT
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: