کد خبر: ۱۰۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 11
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی ترکیبی ترکسیمت(Treximet) شامل سوماتریپتان و ناپروکسن سدیم را برای درمان حاد میگرن-با یا بدون اورا-در کودکان بالای 12 سال مورد تایید قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،ترکسیمت، اولین داروی ترکیبی نسخه‌ای حاوی سوماتریپتان و مورد تایید سازمان غذا و داروست که برای درمان حملات حاد میگرن در بیماران خردسال مجاز شناخته شده است. مصرف دو داروی سوماتریپتان و ناپروکسن سدیم، در ترکیب با یکدیگر در مقایسه با مصرف تنهای هر کدام از آنها، کنترل بهتر و پایدارتر درد و نیز علائم میگرن را به دنبال دارند.

تایید این داروی ترکیبی، پس از ارائه نتایج مطالعه فاز3 روی اثربخشی و ایمنی و نیز فارماکوکینتیک و عوارض درازمدت مصرف آن به سازمان غذا و داروی آمریکا صورت گرفت.‌ تریمنت از سال 2008 میلادی برای درمان حاد میگرن مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده است. در حدود 8 تا 23 درصد از تمام بیماران گروه اطفال بالای 11 سال، از میگرن رنج می‌برند؛ اما گزینه‌های درمانی برای کنترل این بیماری در گروه کودکان در مقایسه با بزرگسالان بسیار محدود‌اند.

       دوز توصیه شده در مورد ترکسیمت برای بیماران بالای 12 سال، قرص تک دوز 60/10 میلی‌گرمی(شامل 10 میلی‌گرم سوماتریپتان و 60 میلی‌گرم ناپروکسن سدیم) طی 24 ساعت و حداکثر دوز دارویی توصیه شده، 500/85 میلی‌گرم طی 24 ساعت است. دوز توصیه شده برای بزرگسالان، قرص تک دوز 500/85 میلی‌گرمی ترکسیمت است. ترکسیمت اولین بار در آوریل 2008 میلادی برای درمان حاد حملات میگرن، با یا بدون اورا، در بزرگسالان مورد تایید قرار گرفت. سپید
PRNewswire
برچسب ها: حملات ، میگرن ، کودکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: