کد خبر: ۱۰۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 09
شفا آنلاین>اجتماعی>خبرها حاکی از آن است که در برخی از معروف‌ترین برندهای نوشیدنی‌های انرژی‌زا از جمله ردبول مواد مضر و مشمئزکننده‌ای همچون ادرار گاو نر وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین،طی تحقیقی که کیفیت نوشیدنی‌های انرژی‌زا را در برخی از معروف‌ترین برندهای تولید آن از جمله ردبول و مونستر بررسی کرد نتایجی بدست آمد که همگان را شوکه کرد. وجود مواد موجود در ادرار گاو نر در این نوشیدنی‌ها ابتدا غیر ممکن به نظر می‌آمد اما حقیقت داشت.

تائورین ترکیبی شیمیایی است که در بدن برخی از حیوانات وجود دارد و بخش مهمی از صفرا تشکیل می‌دهد و در روده بزرگ نیز یافت می‌شود و موجب ایجاد سایر بیماری ها می شود و مصرف آن مجاز نیست.این ماده در ابتدا از صفرا گاو یافت شد و برخی افراد آن را نوعی آمینواسید در نظر می‌گیرند در حالی که این ماده کربوکسیل ندارد و نمی‌توان آن را آمینواسید در نظر گرفت.


تحقیقات نشان داده است که در صفرا، کبد، ادرار گاو نر تائورین وجود دارد و تائورینی که در نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز وجود دارد از همین منابع بدست می‌آید. دانستن این موضوع که یکی از مواد تشکیل‌دهنده نوشیدنی‌های انرژی‌زا از دستگاه تناسلی گاو بدست می‌آید منزجرکننده است. 

فیلمی از این اقدام را یکی از کارکنان یکی از این شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی‌های انرژی‌زا منتشر کرده است که بعد از انتشار آن آن کارمند را به علت زیر پا گذاشتن اصول و ضوابط آن شرکت و کارخانه تولیدی اخراج کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: