کد خبر: ۱۰۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 07
شفا آنلاین>اجتماعی>آیین رونمایی و بهره برداری از سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در اردکان یزد برگزار شد.
به گزارش شفا آنلاین،سیدحسن قاضی زاده هاشمی در این آیین با ابلاغ سلام رئیس جمهوری به مردم شریف اردکان گفت: کاروان تدبیر و امیدی که پایگاه اصلی اش در استان یزد و اردکان است با تأخیر به این استان رسید.
وزیر بهداشت با بیان اینکه آشنایی من با آقای خاتمی به زلزله طبس برمی گردد که ایشان به آ ن جا آمدند؛ تصریح کرد: آقای خاتمی رئیس جمهوری اسبق، از سرمایه های ایران و حضورشان در عرصه سیاسی مغتنم است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به پیشینه بسیار ارزشمند ایران اظهارکرد: جمهوریت، میراث امام است و اقتدار باید در اختیار مردم باشد.
وی گفت: برای جمهوری اسلامی باید هزینه های زیادی بدهیم همچنان که پیش از این داده ایم ؛ هنگام به نتیجه رسیدن برجام گفتم برجام 2 مهم تر است و ابزاری که ما را در جنگ به نتیجه رساند، وحدت بود و باید این وحدت تقویت شود .
وزیر بهداشت با بیان اینکه قلب کار ما در حوزه سلامت و همه تلاش و کارمان پیشگیری است؛ افزود: متهم می شویم که کاری انجام نشده، که این هم حرفی سیاسی و آلوده به جهل است.
وی گفت: همت ملی و منطقه ای در استان یزد بسیار بالاست و در همه زمینه ها با وجود اختلاف سلیقه ها، اتحاد مثال زدنی دارند و استان یزد از نظر پزشک و تعداد تخت های بیمارستانی از استان های نمونه کشور است.
وی با اشاره به اینکه افتخار می کنم که رونمایی از سامانه سیب در اردکان انجام شد و این کار بزرگ انشاءالله در سراسر ایران بزرگ انجام خواهد شد گفت: این، یکی از نمونه های کوچکی است که دولت مظلوم تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است و حاکمیت عقلانیت و تدبیر و از بین رفتن منیت و خودخواهی، باعث می شود خیلی از اقدامات به نتیجه برسد و مردم از نتایجش بهره مند شوند.
محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با بیان اینکه تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی زاده هاشمی، تحول عظیم در عرصه سلامت مردم به وجود آورد که اثراتش را در همه کشور شاهدیم افزود: هاشمی از پیشکسوتان جهاد سازندگی است و سرمایه معنوی که از جنگ و جهاد کسب کرد در موفقیت وی در امر وزارت موثر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: اردکان، مردمان بزرگواری همچون آیت الله خاتمی (ره) دارد، که امام از ایشان به عنوان برادر یاد کرده اند.
میرجلیلی با بیان اینکه پدر فلسفه، دکتر داوری اردکانی از اهالی همین خطه است و در حوزه پزشکی، دکتر حائریان اردکانی، دکتر پارسا، دکتر ملک افضلی وغیره از نام آوران اردکان هستند گفت: آقای دکتر هاشمی، به جای بزرگی تشریف آورده که مردمان بزرگی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان نیز با بیان اینکه دکتر هاشمی، وزیر محبوب و پرکار و پرتلاش است، افزود: امیدواریم حضور دکتر هاشمی باعث برکت در حوزه بهداشت و درمان اردکان شود.
سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در محل درمانگاه مرکز سلامت جامع حضرت علی بن ابیطالب (ع) اردکان راه اندازی شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به شهرستان اردکان ضمن حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی سپس در مرکز سلامت جامع شماره 2 اردکان حضور یافت و از بخش های مختلف این مرکز دیدن کرد.
پرونده الکترونیک سلامت مبتنی بر شناسه (کدملی) است که برای هر ایرانی ایجاد و همه اطلاعات مربوط به سلامت وی، قبل از تولد تا پس از مرگ در آن ثبت می شود و با استفاده از رمز عبور و الزامات لازم و حفظ حریم شخصی، امکان دسترسی به این اطلاعات توسط فرد، بهورز مربوطه، پزشک معالج و سایر افراد ذیصلاح مطابق با سطح دسترسی تعریف شده توسط معاونت بهداشت وزارت متبوع در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: