کد خبر: ۱۰۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 09
شفا آنلاین>سلامت>درمان اصلی اپیدیدیمیت حاد، آنتی‌بیوتیک تراپی تجربی است که بر اساس سن و وضعیت فعالیت جنسی بیمار و با درنظر گرفتن بیشتر پاتوژن‌های احتمالی، انتخاب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،اگر شک به ایجاد اپیدیدیمیت به دلیل عفونت با کلامیدیا تراکوماتیس و نایسریا گونوره‌آ مطرح است، درمان تجربی آنتی‌بیوتیکی که هر دو پاتوژن را پوشش می‌دهد باید قبل از تایید میکروارگانیسم مسبب و آماده شدن جواب آزمایش‌ها شروع شود.

تک‌دوز سفتری‌آکسون 250 میلی‌گرمی داخل عضلانی برای پوشش نایسریا گونوره‌آ و 100 میلی‌گرم داکسی‌سایکلین خوراکی دوبار در روز برای مدت 10 روز برای پوشش کلامیدیا تراکوماتیس توصیه شده است. تک‌دوز یک گرمی آزیترومایسین خوراکی را می‌توان جایگزین داکسی‌سایکلین کرد.

        بیمارانی که با یک سوش مقاوم نایسریا گونوره‌آ آلوده هستند را می‌توان با رژیم 240 میلی‌گرم جنتامایسین داخل عضلانی به علاوه 2 گرم آزیترومایسین خوراکی یا رژیم 320 میلی‌گرم جمیفلوکساسین خوراکی به علاوه 2 گرم آزیترومایسین خوراکی درمان کرد. اگر احتمال می‌رود که ارگانیسم‌های روده‌ای مسبب بیماری باشند یا اگر آزمون NAAT نشان داد که بیماری به دلیل آلودگی با نایسریا گونوره‌آ نیست، یک آنتی‌بیوتیک از گروه فلوروکینولون‌ها باید شروع شود. سپید
US.Pharmacist

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: