کد خبر: ۱۰۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 06
شفا آنلاین>اجتماعی>در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان مدیریت بحران کشور و پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله پیشنهاد تدریس درس مدیریت بحران در مدارس داده شد.
به گزارش شفا آنلاین، بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی از دستگاه‌هایی که به خوبی می‌تواند با مدیریت بحران همکاری داشته باشد و تا کنون نیز این همکاری بوده پژوهشگاه زلزله‌شناسی است.
 
وی ادامه داد: پژوهشگاه زلزله‌شناسی در حوزه مطالعات و پژوهش‌های لازم در زمینه مدیریت بحران می‌تواند همکاری‌های لازم را داشته باشد.
 
سعیدی خاطر نشان کرد: در حوزه پیشگیری بر اساس این تفاهمنامه کارگروه‌های تخصصی تشکیل و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه عملکرد دستگاه‌های مختلف در بحث اجرای قوانین مدیریت بحران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: در حوزه ایمن‌سازی مدارس نیز می‌توانیم بر اساس این تفاهمنامه مانورهایی برگزار کنیم.
 
وی از درس مدیریت بحران در مدارس کشور خبر داد و گفت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام شده است و درس مدیریت بحران جزو دروس اختیاری و یا عمومی در مدارس قرار می‌گیرد که البته در این زمینه نیز پژوهشگاه زلزله‌شناسی می‌تواند سرفصل‌هایی را عنوان کند.
 
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور نیز بیان داشت: مدیریت بحران امروز یک علم است و بدون این علم کارها به کندی پیش می‌رود و یا ناقص می‌ماند.
 
وی افزود: لذا باید از علم در مدیریت بحران و ظرفیت‌های لازم استفاده کرد تا در هنگام حوادث طبیعی که خبر نمی‌کند کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مالی را داشته باشیم.
 
نجار افزود: امروزه مهمترین حادثه کشور ما زلزله است که در صورت وقوع بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا امیدواریم با اقدامات علمی بتوانیم از گستردگی حوادث جلوگیری کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: