کد خبر: ۹۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 01
شفا آنلاین>اجتماعی> وزیربهداشت ارمنستان در دیدار با همتای ایرانی خود تاکید کرد:نظام سلامت ایران یکی از نظام های پیشرفته جهان است.

به گزارش شفا آنلاین، دکترآرمن مرادیان وزیربهداشت ارمنستان نیز در این دیدار با بیان اینکه نظام سلامت ایران یکی از نظام های پیشرفته درسطح جهان است ، اظهارکرد: معتقدم همکاری ارمنستان با ایران در این زمینه از چشم انداز بسیار خوبی برخوردار است.
در ادامه این دیدار وزیران بهداشت دو کشور تاسیس مجموعه پزشکی مشترک در ایروان پایتخت ارمنستان و گسترش همکاری بخش های خصوصی دو کشور در زمینه تولید دارو به منظور توسعه صادرات به بازار 170 میلیونی اوراسیا را مهم برشمردند.
همچنین مدیران وزارتخانه های بهداشت دو کشور، نقشه راه گسترش همکاری ها در ارتباط با مبادله کادر پزشکی، تولید دارو، مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر را امضاء کردند.
شایان ذکراست 3 ماه قبل درتهران مقامات ایرانی و ارمنستانی تفاهم نامه همکاری در زمینه بهداشت و سلامت عمومی را امضا کردند و در سفر به ایروان، نقشه راه این همکاری ها امضا می شود.
گفتنی است وزیر بهداشت علاوه بر پیگیری روابط دو جانبه با دست اندرکاران نظام سلامت ارمنستان و دیدارهای دوجانبه با وزرای بهداشت کشورهای منطقه، با رئیس جمهور ارمنستان و ایرانیان مقیم این کشور نیز دیدارخواهد داشت.
دکترسیدحسن هاشمی از روز گذشته برای شرکت در کنفرانس چالش های بهداشت عمومی در ارمنستان به سر می برد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: