کد خبر: ۹۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 01
شفا آنلاین>سلامت>وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پزشکان توصیه کرد که با داروهای ایرانی رفتار حکیمانه داشته باشند و در نسخه های خود بیشتر داروهای تولید داخل را تجویز کنند.

به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم افتتاح سایت تولید داروهای مایع و نیمه جامد شرکت فارما شیمی افزود: پزشکان باید با اقتصاد مقاومتی همراهی و داروهای ایرانی را تجویز کنند.
وی ادامه داد: گاهی پزشکان هنگام تجویز دارو به بیمار، اظهار می کنند که داروی خارجی برای بیماری او نیز وجود دارد و بیمار هم به علت نگرانی به دنبال داروی خارجی می رود تا سریع تر درمان شود.
ربیعی اضافه کرد: متخصصان زیادی اذعان دارند که داروهای ایرانی در بسیاری از موارد اطمینان بخش هستندو امیدواریم که فرهنگ مصرف دارو را بتوانیم به سمت مصرف داخلی سوق دهیم.
ربیعی افزود: استراتژی ما در شرکت های داروسازی از جمله شرکت فارما شیمی، سرمایه گذاری برای تولید داروهای «های تک» (با تکنولوژی بالا) است.

** طرح تحول سلامت و بیمه ها
وزیر رفاه در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در بیمه سلامت و تامین اجتماعی تلاش کرده ایم که این طرح را بر دوش بیمه ها جلو ببریم.
ربیعی افزود: اگر نقصانی در طرح تحول سلامت است مربوط به بیمه ها نیست بلکه مربوط به تامین کنندگان منابع مالی و پیش بینی های انجام شده است.
وی با قدردانی از صندوق بیمه سلامت به خاطر بیمه کردن 10 میلیون کارگر غیررسمی حاشیه نشین شهری تصریح کرد: این کارگران خواستار بیمه تامین اجتماعی اند که امید است با توسعه تامین اجتماعی به این نیاز آنان نیز پاسخ داده شود.
وی ادامه داد: بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی به صفر رسیده و به روز شده است و با تامین اعتبار برای بیمه سلامت، بدهی آنان را نیز به صفر خواهیم رساند.
وزیر رفاه یادآور شد: داروخانه ها تا پایان این هفته طلب های خود را تا مرز سه ماه می گیرند.
ربیعی در باره صندوق های بیمه گفت: صندوق های بیمه 22 درصد سهم تولید دارو، 50 درصد سهم تولید مواد اولیه و 50 درصد صهم پخش دارو را بر عهده دارند.
ربیعی افزود: صاحبان اصلی صندوق های بیمه توده میلیونی و مالک خصوصی است و وظیفه انسانی ما این است که مالکان بتوانند مالکیت خود را در شرکت های دارویی اعمال کنند.
وی خاطرنشان کرد: استراتژی ما در تولید دارو، کیفیت بالا، جایگزینی واردات، گسترش صادرات و افزایش تولید داروهای ژنریک است.
ربیعی اظهار کرد: داروهای تولیدی صندوق های بیمه وارد بازارهای روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان ، عراق و سوریه و حتی زمینه کار در اتریش نیز فراهم شده است؛ ماه آینده کار تولید داروهای خود در آذربایجان را آغاز می کنیم و امید است با این تولیدها به اقتصاد مقاومتی ، ارزش افزوده بیشتر و اشتغال زایی کمک کنیم.
ربیعی افزود: مهم ترین سرمایه ما ، سرمایه اجتماعی مردم است ؛ ما یاد گرفتیم که تغییر را در صندوق ها جستجو کنیم.
وزیر رفاه در ادامه به مشارکت بالای مردم در انتخابات اشاره و اظهار کرد: نخستین دستاورد انتخابات، نشان دادن اعتماد مردم به نظام سیاسی و رهبر است .
وی خاطرنشان کرد: خروجی قابل تبیین دیگر انتخابات این بود که مردم آنچه را که از مسائل روز خود فهم کردند در انتخابات نشان دادند.
وزیر رفاه گفت: مردم در این انتخابات به اخلاق رای دادند؛ مردم در این انتخابات نشان دادند که جامعه تولید محور می خواهند.
خط تولید داورهای مایع و نیمه جامد در تنها شرکت دولتی تولید دارو موسوم به فارما شیمی امروز - سه شنبه - با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مسئولان این وزارتخانه و نیز مسئولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: