کد خبر: ۹۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 01
محقق طب سنتی-اسلامی عنوان کرد:
شفاآنلاین:طب سنتی>یک محقق طب سنتی-اسلامی گفت: طب جدید به دستگاه‌های تشخیصی وابستگی زیادی دارد در صورتیکه طب سنتی اینگونه نیست.
به گزارش شفاآنلاین : حسن اکبری درباره طب سنتی اظهار داشت: اینجور نیست که اگر یک بیماری دچار مشکل مثلاً فردی که دچار آپاندیس حاد شده ما بگوییم نه در طب سنتی ما آپاندیس نداریم.

به گفته وی در طب اسلامی می‌گویند, هر کاری با منشاء عقلی و منطقی برای بیمار مفید است ما قبول داریم. چه اشکالی دارد یک متخصص داخلی و یک فوق تخصص گوارش ما بیاید و طب سنتی را یاد بگیرد به قول جمله معروفی که می‌گوید: ما نمی‌گوییم شما نقص دارید شما کامل هستید, کامل‌تر شوید.

این محقق طب سنتی-اسلامی افزود: الان جدیداً بحث‌هایی را می‌آورند که می‌گویند این طب که برای گذشته است, الان با این همه پیشرفت تکنولوژی دیگر جایگاهی ندارد در حالیکه بنده به عنوان کسی که خودم استاد دانشگاه هستم و در طب رایج تحصیل کرده‌ام و با طب جدید و با بیشترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها کار می‌کنم و فقط نزدیک 15سال است که با میکروسکوپ الکترونیکی کار کرده‌ام و به عنوان کسی که هر دو طب کار کرده‌ام این را عرض می‌کنم که طب جدید خیلی به این ابزار‌ها وابسته شده است و در دست پزشک وقتی این دستگاه‌ها نیستند برای تشخیص بیماری‌ها دچار مشکل می‌شوند و این در حالی است که در طب سنتی این حالت کمتر حاکم است.

اکبری اضافه کرد: اسلام دین تعادل است و دین تندروی نیست, اگر لازم شد از میکروسکوپ استفاده می‌کنیم و حتی اگر لازم شد از حجامت استفاده می‌کنیم. یعنی آن کاری که برای بیمار لازم است انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که همه ما به فرهنگ و طب خودمان تا جایی که ممکن است, برگردیم و تعصب هم نداشته باشیم مثلاً فردی که طب اسلامی کار می‌کند در جایی که لازم شد از طب جدید هم استفاده می‌کند. یادمان باشد اسلام فقط آیات و روایات نیست, اسلام عقل هم است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: