کد خبر: ۹۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 03
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان، پرولاکتین بالا را عامل نازایی و سقط های مکرر در زنان حامله اعلام کرد.
دکتر شهره بهروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: پرولاکتین بالا موجب نازایی و سقط مکرر می شود .که در همه بیماران دارای سابقه قاعدگی های نا منظم، نازایی،سقط مکرر، پرولاکتین خون اندازه گیری می شود که نیازی به ناشتایی ندارد و با دو بار پرولاکتین بالا نیز تأیید می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که پرولاکتین بالاتر از 500 باشد باید آزمایشات مربوط به ام آر آی و تومورهای هیپوفیز نیز انجام شود که البته در اکثر موارد تومورهای هیپوفیزی  نبوده و با دارو قابل درمان است.

بهروزی اظهارکرد: در صورت پرولاکتین بالا 3 ماه قبل از اقدام به بارداری باید تنظیم شود و در طی بارداری در صورت عدم بهبود نیز بهتر است که هر 2 ماه آزمایشات تکرار شوند.

وی افزود: پرولاکتین بالا ارثی نیست اما افراد دچار قاعدگی های نامنظم، نازایی، سردردهای شدید و یا سقط راجعه هستند که با این علائم به پزشک نیز مراجعه می کنند.

به گفته فوق تخصص لاپاراسکوپی در آزمایشات روتین؛ پرولاکتین بالا رویت می شود و به طور معمول با کم کاری تیروئید همراه است. بنابراین تأکید ما بر چک کردن پرولاکتین همزمان با تیروئید است.

وی توصیه کرد: خانم ها قبل از اقدام به بارداری باید پرولاکتین خود را تنظیم نمایند و در صورت سردردهای شدید یا قاعدگی های نا منظم انجام آزمایشات پرولاکتین نیز واجب است. که خوشبختانه با دارو قابل درمان بوده و نیازی به عمل جراحی ندارد.

متخصص زنان و زایمان بیان کرد: وضعیت شیوع پرولاکتین بالا در کشور بین 2 تا 3 درصد است و بیشتر در سنین قبل از یائسگی نیز دیده می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: