کد خبر: ۹۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 02
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار با بیان اینکه بیماری واریکوسل دراغلب مواقع بدون علام است گفت: حدود 15درصد از جوانان به طور طبیعی به واریکوسل مبتلا هستند که از این آمار حدود 10درصد آنها با مشکلات ناباروری روبروهستند.

دکتر حسن جمشیدیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: واریکوسل در همه موارد عامل ناباروری نیست بلکه در 85 تا 90درصد ناباروری ایجاد نمی کند بلکه حدود 10 تا 15 درصد در این امر دخیل است.


وی افزود: در صورتی که واریکوسل قبل یا بعد از ازدواج کشف شود درصد قابل توجهی بعد از جراحی و پس از درمان های لازم بارور خواهند شد.

شایع ترین علایم واریکوسل

بازرس انجمن ارولوژی ایران تأکید کرد: متأسفانه شایع ترین علامت واریکوسل بی علامتی است و اغلب افراد خودشان متوجه آن نمی شوند و زمانی که برای بارداری مراجعه می کنند و به نتیجه نمی رسند تازه متوجه بیماری می شوند.

وی ادامه داد:درصد بسیار کمی از موارد افراد مبتلا به واریکوسل دارای احساس درد در بیضه به ویژه سمت چپ هستند.که در واقع در اکثر مواقع حدود 60 تا90 درصد موارد سمت چپ می باشد.

جمشیدیان بیان کرد: در موارد نادر احساس درد در شروع بیماری دیده می شود و در موارد شدید واریکوسل فرد می تواند رگ های گشاد شده بیضه مشکل دار را مشاهده نماید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: