کد خبر: ۹۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 27
متخصص طب سنتی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص طب سنتی گفت: بیماری کبد چرب از دیدگاه طب سنتی مهم و خطرناک است که به درمان آن باید اهمیت داده شود.

دکتر مامک هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: برای درمان کبد چرب از دیدیگاه طب سنتی یکسری توصیه های کلی مانند کاهش وزن و کاهش مصرف روغن وجود دارد.

وی ادامه داد: مصرف آب و نوشیدنی های خیلی سرد همراه با یخ به افراد دچار کبد چرب توصیه نمی شود.

وی بیان کرد: از طرفی دیگر یکسری از داروها به عنوان ترمیم کننده کبد شناخته می شوند مانند گیاه خار مریم که از آن در داروخانه ها چند مدل قرص نیز وجود دارد.

متخصص طب سنتی افزود: از دیدگاه طب سنتی در کل گوارش افراد مبتلا به کبد چرب باید خوب باشد یعنی اگر در معده اختلال داشته باشند در دراز مدت نیز می تواند به کبد چرب منجر شود.

وی تأکید کرد: بنابراین اگر فرد هر نوع مشکلی مانند سوء هاضمه و... در معده دارد به عنوان یک عامل زمینه ای باید دنبال آن هم باشد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در طب سنتی امکان دارد هر فرد مبتلا به کبد چرب با توجه به مزاج و شرایط عمومی اش به داروهای اختصاصی تری نیاز داشته باشد. برای نمونه تجویز بادکش و حجامت.

وی گفت: از نظر طب سنتی بیماری کبد چرب خطرناک است اما نه این معنی که مرگ را در پی داشته باشد زیرا یک بیماری مهم تلقی می شود.

عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران اظهارکرد: به طور کلی اختلالات کبدی در حدی که کبد چرب هم تشخیص داده نشود اما از نظر طب سنتی مهم است.

وی کبد را عضو مهمی در بدن دانست و افزود: حتی اختلال عملکردهای خفیف تر از کبد چرب نیز در طب سنتی مهم است. اما نه این که به سرعت موجب مرگ بیمار شود بلکه در دراز مدت خطرآفرین است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: