کد خبر: ۹۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 25
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر بهداشت گفت: امید نداشته باشید که در وضعیت بودجه تغییری رخ دهد.
به گزارش شفا آنلاین،هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در همایش روش‌های دستیابی به مرجعیت علمی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد،‌ گفت: وجه تشابه ما با شما ضرورت توجه به امر پژوهش‌، اهمیت پژوهش و در مقابل کم توجهی‌، بی مروتی‌، بی‌احترامی و کمبود بودجه است. این دردهای مشترک علمی، محققین چه مسئول و چه غیر مسئول است. اما آنچه که اهمیت دارد اثر گذاری در کشور و جامعه است که محققین ما نشان دادند که موثرند. 

وی ادامه داد: وزیر، وکیل و یا نظافتچی بودن مهم نیست مهم انجام وظیفه است از طرفی در خصوص پزشکی به نوعی فعالیت ما با فعالیت روحانیون گره خورده و دو علم از هم جدا نیستند هر دو در روح و روان و جسم انسان‌ها دخالت دارند و پزشکان از تمام ساعات عمرشان باید استفاده کنند تا موثر باشند. 

وی افزود: خیلی امید نبندید که در بودجه اتفاقی رخ دهد وجود 640 نفر با H-index بالای 15 نشان می‌دهد با شرایط سختی که داشتیم توانستیم رشد کنیم و مهم‌تر اینکه افرادی را زیر سایه این محققان تربیت کنیم. این نشان می‌دهد نیروی انسانی ما بی‌نظیر و بی‌بدیل است و مسئله پول آنچنان هم کارساز نیست. 

وزیر بهداشت ادامه داد: ارتباط بین‌المللی عربستان حدود 70 درصد است که این مقدار برای کشور ما به 20 درصد می‌رسد البته عربستان این مسیر را با پول پیش می‌برد و ارتباطی بسیار گسترده دارد ما نیز باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و نباید به روال گذشته عمل کنیم. دولت سعی دارد فرصتی را فراهم کند تا بتوانیم ارتباطات بین المللی را افزایش دهیم و به حرف‌های حاشیه‌ای توجه نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: کمترین بحث در مجامع علمی بحث‌های سیاسی است و افراد زیادی صرفا به علت علاقمندی خدمت به بشریت فعالیت می‌کنند. از شرایط جدید می‌بایست حداکثر استفاده را ببریم تا به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم و کاری نکنیم که تعداد مقالات کاهش یابد و دولت زیر سوال برود. 

هاشمی ادامه داد: 40 هزار مقاله تولید کردیم که رتبه اول تولید علم در منطقه را به همراه داشت. اما تعداد مقالات استانداردمان 17 هزار است مرجعیت علمی به تعداد بستگی ندارد بلکه به مقدار اثر گذاری و خریدار داشتن دستاورد ماست. همچنین تعامل پژوهشگران با محققان کشورهای دیگر مقاله‌ای بین‌المللی را حاصل می‌کند. اوج رفت و آمدهای کشور در سال2005 تا 2007 بود و اکنون با طی کردن سیر نزولی تقریبا به صفر رسیده‌ است‌. البته با این شرایط و فضایی که ایجاد شده می‌توانیم این روند را افزایش دهیم و امیدواریم فردا مردم به پیشرفت کشور رای دهند. البته قابل ذکر است رای مردم هر چه باشد قابل احترام است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: