کد خبر: ۹۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 24
قائم مقام وزیر بهداشت خبرداد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت در حوزه مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد با اشاره به ساخت 6 مرکز جامع سوختگی در سال آینده گفت:این اقدام عزم جدی وزارت بهداشت را برای پیگیری درمان بیمارانی که دچار سوختگی شده اند نشان می دهد که با ایجاد کلینیک جامع سوختگی در نقاط مختلف کشور امکان پذیر خواهد شد.
به گزارش شفاآنلاین : دکترسید محمد هادی ایازی امروز چهارشنبه در پنجمین کنگره کشوری سوختگی که در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه بخش های سوختگی یکی ازمطالبات بیماران دچار دچارسوختگی و پزشکان است که از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تقویت میزسوانح سوختگی در وزارت بهداشت با جدیت دنبال می شود تصریح کرد:پیشگیری از سوختگی باید به طور جدی در دستور کار مراکز و ارگان ها قرار گیرد؛این موضوع در دستور کار کمیته ملی پیشگیری نیز قرار گرفته تا درآینده با اجرای برنامه های پیشگیری از سوختگی در کشور بتوان میزان حوادث و سوختگی ها را به طور چشمگیری کاهش داد.
ایازی یادآور شد:قرار است برنامه های آموزش پیشگیری از سوختگی از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای آگاهی مردم تهیه و نمایش داده شود.
وی با بیان اینکه بیماری که دچار سوختگی شده و کادر پزشکی در این حوزه مظلوم واقع شده اند، اظهارکرد: نحوه درمان و برخورد با بیمارانی که دچار سوختگی شده اند سخت و طاقت فرسا است و در مقایسه با سایر پرسنل پزشکی از دریافتی کمتری برخودار بوده اما انتظارات از آنان بیشتر است.
ایازی یاد آورشد: جلسه ای با حضور وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و معاونان وزیر برگزار و چالش ها و مشکلات این حوزه به دقت بررسی و تصمیمات برای بهبود وضعیت بیماران سوخته اتخاذ شد.
قائم مقام وزیر بهداشت در حوزه مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد ادامه داد:سالانه 150 هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند که 3 هزار نفر ازاین بیماران جان خود را از دست می دهند.پیگیری وحل مشکلات این بیماران اراه و عزم جدی وزارت بهداشت را می طلبد.
ایازی اظهار کرد: بیماری که دچار سوختگی می شود از نظر روانی ،اجتماعی باید حمایت ویژه شود تا دوباره به زندگی و اجتماع باز گردد در این زمینه از مشارکت و ظرفیت های مردمی برای کاهش آلام این بیماران بایداستفاده کرد.
وی همچنین ادامه داد:حوزه سوختگی در وزارتخانه متولی مشخصی ندارد و طرح این مسئله باید با جدیت دنبال شود و با طرح مطالبات مردمی تصمیمات بسیار جدی و اساسی گرفته خواهد شد.
ایازی در پایان افزود: امید است با اقدامات پیشگیرانه برای کاهش سوختگی در کشوروهمچنین بررسی مشکلات این بیماران شاهد تحول جدی و اساسی در این حوزه باشیم.پنجمین کنگره کشوری سوختگی پنجم و ششم اسفند در سالن همایش رازی در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: