کد خبر: ۹۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 23
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (سامانه بهداشت 190) مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی در ایام نوروز، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در سراسر کشور است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر صادق نیت در این باره افزود: رسالت این سامانه پاسخگویی مناسب و به موقع به مردم و تامین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه، پیشگیری از آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه، اصلاح و ارتقای کمی و کیفی برنامه های کنترلی و دیده‌وری بهداشت محیط و حرفه‌ای است.

وی گفت: شهروندان در سراسر کشور می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های 190 و 1490 شکایات مربوط به مسائل بهداشت محیط و حرفه‌ای خود را به این سامانه اطلاع دهند و بازرسین در اسرع وقت به محل مورد شکایت مراجعه کرده و رسیدگی لازم را انجام خواهند داد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، صادق نیت افزود: شهروندان پس از ثبت شکایات خود در این سامانه می‌توانند حداکثر طی مدت سه روز از طریق شماره تلفن‌های مذکور مورد شکایت را پیگیری کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره عملکرد سال گذشته این سامانه تلفنی در بازه زمانی اول اسفند 93 تا 14 فروردین 94 در برنامه بسیج سلامت نوروزی اظهار کرد: تعداد هزار و 67 مورد شکایت توسط کارشناسان ثبت شکایات از مردم دریافت و به تمام آن‌ها رسیدگی شده است و با عنایت به نظرسنجی مردمی در سال 94 ، میزان رضایت‌مندی مشتریان 75 درصد در کل کشور بوده است که امید است این سامانه امسال هم مانند سال‌های گذشته فعالیت کرده و رضایت مردم را جلب کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: