کد خبر: ۹۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم نباید نگران تهیه دارو و تجهیزات پزشکی باشند، چرا که در حال حاضر نظام دارویی کشور کاملاً پاسخگو است و روند وابستگی به خارج روند کاهشی دارد.

به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در آئین معرفی دستاورد های صنعت دارویی و تجهیزات پزشکی کشور گفت: این برنامه با هدف قدر دانی از دست اندرکاران خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شده است.

وی افزود: مردم نباید نگران تهیه دارو و تجهیزات پزشکی باشند، چرا که در حال حاضر نظام دارویی کشور کاملا پاسخگو است و روند وابستگی به خارج روند کاهشی دارد و هدف ما در این زمینه رسیدن به تراز مثبت تجاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در روابط خارجی و مذاکرات بین المللی نیز هدف تسهیل در ورود به بازارهای جهانی و توسعه صادرات است.

دیناروند تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورها می توانند بازار هدف برای محصولات ایرانی باشند که امیدواریم در آینده نزدیک این مهم محقق شود.

وی افزود: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی توانسته ایم بسیاری از داروها و تجهیزاتی که پیش از این نیاز به واردات داشت را با همت متخصصان داخلی تولید و حتی صادر کنیم.

لازم است ذکر شود آئین معرفی دستاورد های صنعت دارویی و تجهیزات پزشکی کشور امروز با حضور هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو و مدیران عامل و دست اندرکاران صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در حال برگزاری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: