کد خبر: ۹۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 20
شفا آنلاین>سلامت>مرکز مدیریت پیوند عضو در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.
به گزارش شفا آنلاین،کتایون نجفی زاده، رئیس سابق اداره پیوند عضو وزارت بهداشت ا افزود: با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و به منظور اجرای طرح شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی در کشور، اداره پیوند عضو وزارت بهداشت به یک مرکز با پنج اداره ارتقا پیدا کرد.
رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان افزود: پیش از این بنده به عنوان رئیس اداره پیوند عضو وزارت بهداشت در این سمت مشغول به فعالیت بودم که با ارتقای این اداره و تشکیل مرکز مدیریت پیوند عضو در وزارت بهداشت، مسئولیت این مرکز با حکم وزیر بهداشت به محمد کاظمینی واگذار شد.
به گفته نجفی زاده، بر اساس چارت مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، پنج اداره، شامل اداره پیوند، اداره فرآهم آوری اعضای پیوندی، اداره تخصیص عضو، اداره پیوند کلیه از زنده و اداره پیوند مغز استخوان در این مرکز ایجاد می شود.
طرح شبکه فرآهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت (IRNOPT)،طرحی است که با اجرای آن 53 مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی در 53 دانشگاه علوم پزشکی کشور ایجاد می شود.
رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: تا سال 93 حدود 15مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاههای علوم پزشکی ایحاد شده بود که اکنون تعداد این مراکز دو برابر شده و 30 مرکز فرآهم آ وری اعضای پیوندی در این وزارتخانه ایجاد شده است و قرار است با اجرای طرح کشوری ایجاد شبکه فرآهم آوری اعضای پیوندی به 53 مرکز افزایش یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: