کد خبر: ۹۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفا آنلاین>سلامت>در سال ۲۰۱۵ در مجموع تعداد ۶۹۹۹ مورد بیماری لژیونر در کشورهای اتحادیه اروپا گزارش شده که با این آمار میزان ابتلا به این بیماری ۱۳/۶ در هر صد هزار نفر جمعیت است.
به گزارش شفا آنلاین،  این میزان بالاترین رقم گزارش شده این بیماری تاکنون در این منطقه است. این آمار در ادامه روند صعودی ابتلا به بیماری است که در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ در این منطقه گزارش شده بود.

       بیشترین آمار ابتلا مربوط به پنج کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال است و این پنج کشور روی هم ۷۵ درصد کل مبتلایان را در خود جای داده‌اند. بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا آمار مبتلایانی زیر پنج مورد در هر یک میلیون نفر جمعیت دارند و آمار معدودی از کشورها حتی زیر یک مبتلا در هر یک میلیون جمعیت است. در تقریبا تمامی کشورها میزان ابتلا به نسبت جمعیت در پنج سال اخیر تقریبا ثابت مانده است.

       الگوی کلی بیماری همچنان بر موارد تک‌گیری و ابتلای بیشتر در مردان سالخورده استوار است. اما در سال ۲۰۱۵ در مجموع ۹۸۷ مورد ابتلا به بیماری در مسافران و مهاجران گزارش شد که این میزان ۲۱ درصد بیشتر از میزان ابتلای مسافران و مهاجران به این قاره در سال ۲۰۱۴ و ۳۶ درصد بیشتر از موارد گزارش شده در سال ۲۰۱۳ است.

       براساس اعلام انجمن بیماری‌های عفونی اروپا، بخشی از افزایش آمار ناشی از تشخیص‌های دقیق‌تر و غربالگری بهتر بیماری و البته ناشی از همکاری‌های بین‌المللی برای تشخیص و پیگیری موارد مشکوک بوده است. بخش دیگر افزایش موارد هم به دلیل افزایش مهاجرت به‌خصوص از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه به کشورهای اروپایی بوده است.

       شبکه مراقبت از بیماران لژیونر اروپا اعلام کرده با افزایش موارد تشخیص بیماری باید اقدامات لازم برای کنترل بیماری و کاهش ابتلا را انجام داد اما در عین حال ابراز امیدواری شده که این افزایش تشخیص به معنای عملکرد بهتر سیستم در راه مبارزه با این بیماری باشد.
  ژورنال بیماری‌های اروپا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: