کد خبر: ۹۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 19
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی گفت : تجمیع بیمه ها از راهبردهای موثر ساماندهی حوزه سلامت به ویژه بخش درمان و کنترل هزینه ها و مراقبت از بیت المال است.
به گزارش شفا آنلاین،سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در جمع خبرنگاران آبادان در روستای ابوشانک این شهرستان با ابراز امیدواری در خصوص اجرای طرح تجمیع بیمه های درمانی در کشور افزود:راهکار حذف رابطه مالی بین پزشک و بیمار به عنوان یکی از خواسته های جامعه پزشکان تجمیع بیمه هاست.

وی همچنین با بیان مدت پنج ساله اجرای طرح نور آوران سلامت در شرق و غرب کشور به صورت دو گروه جداگانه افزود:در این طرح خدمات چشم پزشکی، بینایی سنجی، تهیه عینک و دندانپزشکی به روستائیان و افراد کم بصاعت ارائه می شود.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود:تاکنون 123 هزار نفر در قالب طرح نور آوران سلامت در کشور مورد معاینه چشم پزشکی و 57 هزار نفر نیز در بخش دندانپزشکی معاینه شدند و برای 23 هزار نیازمند نیز فرم عینک تهیه شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی در پاسخ به پرسشی در مورد مشکل ریزگردها در استان خوزستان، افزود:در این رابطه باید با مردم صادق باشیم و واقعیت ها را بازگو کنیم.
وی افزود:در بخش منشاء خارجی ریزگردها با توجه به شرایط حاکم در منطقه احتمال اینکه اتفاق خاصی رخ دهد بعید است.
وی اظهار داشت:در بخش داخلی نیز با توجه به اطلاعات موجود، اقدامات مثبتی از جمله رهاسازی آب در هورالعظیم انجام شده و دستگاه های مرتبط نیز اقدامات خوبی را انجام دادند.
قاضی زاده هاشمی به مشکل تنفسی شهروندان اهوازی هنگام بارندگی اشاره کرد و افزود:این مشکل ناشی از کشت یک نوع درخت است که برای فضای سبز شهری در این شهر کاشته شده است.
وی وظیفه وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پرشکی را تربیت نیروی متخصص و فوق تخصص ریه و تجهیز تخت های بیمارستانی عنوان کرد و افزود:خرید و تجهیز آزمایشگاه های موازی از سوی دستگاه ها دردی از مردم دوا نمی کند.
به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، پنج هزار و 718 بیمار در قالب طرح نور آوران سلامت در روستای ابوشانک آبادان مورد معاینه و دو هزار و 720 نفر نیز از خدمات دندان پزشکی استفاده کردند.
قاضی زاده هاشمی افزود:همچنین 280 نفر مورد عمل جراحی چشم و 180 نفر دیگر در نوبت قرار دارند ضمن اینکه برای یک هزار و 200 نفر عینک تهیه شده و همین تعداد نیز در نوبت دریافت عینک هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی که روز جمعه در قالب کاروان نورآوران سلامت به شهرستان آبادان سفر کرده است، در روستای ابوشانک 12 عمل جراحی چشم انجام داد.
در سفر قاضی زاده هاشمی به خرمشهر نیز عملیات اجرایی ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی آغاز می شود.
روستای ابوشانک با 209 خانوار و بیش از یکهزار نفر جمعیت حدود 30 کیلومتری آبادان واقع است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: