کد خبر: ۹۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 17
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جذب و بکار گیری 35 هزار پرستار در برنامه پنجم توسعه موجب کاهش نرخ بیکاری در کشور شد.
به گزارش شفا آنلاین،«محمد میرزابیگی» روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه کشور یک الحاقیه به مجلس ارسال و بر اساس آن وزارت بهداشت و درمان موظف شد در طول اجرای این برنامه 6 هزار پرستار استخدام کند.

وی بیان کرد: در برنامه چهارم توسعه 45 هزار نفر استخدام شدند و این یعنی از بین رفتن مشکل اشتغال تمامی بیکاران حوزه پرستاری بود.
وی اظهار داشت: 16 هزار پرستار بیکار نیز در طرح تحول نظام سلامت جذب شدند که هفت هزار نفر برای بیمارستانهای در حال تاسیس و 9 هزار نفر برای کمک به کارکنان بکار گرفته شدند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شمار دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی در سال 83 تقریبا سه هزار نفر بود که در سال قبل این میزان به هفت هزار و 500 نفر رسید و مهر امسال نیز این ظرفیت 2 برابر شده است.
میرزا بیگی بیان کرد: هم اینک با تلاش های انجام شده کمترین میزان بیکاری در حوزه پرستاری وجود دارد.
وی تصریح کرد: تعداد نیروهای پرستار در هر کشور ارتباط مستقیمی با ارتقاء نظام سلامت آن جامعه دارد.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان نیز در این آیین اظهار داشت: پرستاری شغل مقدسی است بطوریکه بسیاری از پیامبران نیز افتخار حضور در این شغل را داشته اند.
محمد صفدری بیان کرد: هم اینک در سیستان و بلوچستان 99.09 درصد جمعیت آن زیرپوشش بیمه هستند.
وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر و امید مردم برای درمان هیچ مشکلی ندارند و این دولت حجت را برای مردم استان تمام کرده است.
صفدری ادامه داد: صدور دفترچه بیمه سلامت و خدمات درمانی در بیمارستانها به صورت رایگان انجام می شود.
وی تصریح کرد: ارتباط و تعامل سازنده بین سازمانهای بیمه گر و دانشگاه علوم پزشکی در کل کشور بی نظیر است.
وی بیان کرد: سازمان های بیمه گر واحدی از دانشگاه علوم پزشکی محسوب می شوند.
در این آیین از پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران نمونه استانی و فعالان عرصه بهداشت و درمان تقدیر شد.
استان سیستان و بلوچسان دارای سه دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در زاهدان، زابل و ایرانشهر است و هر یک از آنها مناطق مختلفی را زیر پوشش دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: