کد خبر: ۹۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 17
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: با وجود بودجه کم بخش تحقیقات،‌ توانسته‌ایم در تولید کمی و کیفی علم، به رتبه نخست در میان کشورهای منطقه و اسلامی دست یابیم.

به گزارش شفا آنلاین، محمد ملک‌زاده در همایش سراسری معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار داشت: با وجود بودجه کم بخش تحقیقات، ‌توانسته‌ایم در تولید کمی و کیفی علم، به رتبه نخست در میان کشورهای منطقه و اسلامی دست یابیم و حتی در این زمینه از ترکیه و برخی کشورهای دیگر جلوتر هستیم و این مسئله براساس ارزشیابی اسکوپوس و ISI تعیین شده است.

وی افزود: این موضوع نشانه تلاش محققان،‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ادامه داد: در گردهمایی امروز موضوع حمایت از نیروها و محققان جوان را در دست کار داریم و بحث کمبود بودجه دانشگاه‌ها و چگونگی صرف بخشی از آن برای تحقیقات و پژوهش نیز مطرح است.

ملک‌زاده ادامه داد: چگونگی حمایت و تقویت نیروهای محقق و جذب نیروهای برجسته را انجام داده و در حال پیگیری نیز هستیم.

وی اضافه کرد: بحث زیرساخت‌ها شامل آزمایشگاه‌ها و تجهیزات نیز مطرح بوده که در صورت ساماندهی به نتایج بسیار مؤثری دست خواهیم یافت.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که با همت وزیر بهداشت و محققان کشور، بتوانیم تحولی بزرگ در حوزه علم و فناوری ایجاد کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: