کد خبر: ۹۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 23
معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام حمایت اززوج های نابارور بی بضاعت ، از ابلاغ اجرایی شدن طرح ملی حمایت از درمان ناباروری برای حمایت از افرادی که نیاز به اقدامات تشخیصی درمانی دارند خبرداد.
دکتر محمدآقاجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: این برنامه دو جزء اصلی دارد؛ بخش اول برنامه شامل توسعه زیرساخت ها در اقصی نقاط کشوربرای دسترسی مناطق محروم به درمان های ناباروری است؛چراکه در حال حاضر شش استان کشور هیچ نوع مرکز خصوصی و دولتی برای درمان زوج های نابارور ندارند.

وی ادامه داد: ما در فصل اول این برنامه مراکز تشخیص و درمان ناباروری را با ایجاد 8 مرکز در استان های فاقد مراکز تشکیل می دهیم. نکته دیگر آن که مراکز موجود ما هم در دانشگاه های علوم پزشکی فاقد تجهیزات پیشرفته هستند.

 وی همچنین افزود: بنابراین یکی از مهم ترین اقدامات در این برنامه مجهز کردن مراکز ناباروری دولتی به امکانات پیشرفته است تا مردمی را که توان پرداخت هزینه های خصوصی ندارند از مراجعه به بیمارستان خصوصی بی نیاز کند و در دانشگاه ها این خدمات فوق تخصصی با امکانات پیشرفته ارائه شود.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نیازها را با دقت کافی برآورد و کارشناسی کرده ایم و تمام این مراکز بازدید شده اند؛ ما در فصل اول این برنامه تجهیزات مراکز را تکمیل می کنیم و استان های فاقد مرکز را ایجاد می کنیم تا دسترسی آحاد مردم به ویژه در مناطق محروم به خدمات ناباروری فراهم آید.

فصل دوم: حمایت مالی از زوج های نابارور فاقد تمکن مالی

وی تأکید کرد: ما 85 درصد تعرفه دولتی را به زوج های نابارو که از نظر بضاعت مالی مشکل دارند تخفیف می دهیم.

آقاجانی افزود: زوج های نابارور می توانند به مراکز درمانی نابارور ی دولتی یا خصوصی(طرف طرف قرارداد ما) مراجعه و فرم هایی را تکمیل کنند و بر اساس آن از این تخفیف 85درصد تعرفه دولتی نیز بهره مند شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: