کد خبر: ۹۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران گفت: با توجه به اینکه مقوله سلامت به عنوان یک موضوع مهم در کشور مطرح است، امیدواریم مجلس شورای اسلامی آینده سلامت نگر و سلامت محور باشد.

 به گزارش شفا آنلاین، عزت الله گل علی زاده روز سه شنبه در نشست خبری هیات رئیسه مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران افزود: باید مقوله سلامت و نظام ارائه خدمات بهداشت عمومی اهمیت ویژه ای داشته باشند زیرا دولت یازدهم نیز موضوع سلامت مردم را یکی از مهمترین دغدغه های خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: عوامل بسیاری در سلامت مردم تاثیرگذار است، به همین منظور باید مسائل زیست محیطی، آلودگی هوا در کلانشهرها و وجود ریزگردها در استان های غربی و جنوبی رفع شود تا سلامت مردم به خطر نیافتد.
گل علی زاده ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی سه کمیسیون بهداشت و درمان، اجتماعی و آموزش و تحقیقات به حوزه سلامت می پردازند که امیدواریم در مجلس آینده نیز این کمیسیون ها فعالیت های جدی برای تامین سلامت مردم داشته باشند.
وی با بیان اینکه انتخابات مهمی در پیش رو داریم، گفت: ضمن دعوت مردم برای شرکت در انتخابات، از آنان می خواهیم که افراد شایسته را انتخاب کنند تا مجلسی کارآمد داشته باشیم و موضوعات مهم مردم بویژه سلامت مد نظر آنها باشد.
گل علی زاده خاطرنشان کرد: دولت از ابتدای فعالیت خود، دو موضوع مهم هسته ای و سلامت را به خوبی پیگیری کرده بطوریکه درمورد پرداختی هزینه سلامت از دید مردم اقدامات خوبی صورت گرفته و قرار است به 30 درصد کاهش یابد.
وی همچنین اجرای طرح تحول سلامت را از دیگر سیاست های دولت عنوان کرد و گفت: توجه حاکمیت به مقوله سلامت بسیار موثر است و هیچوقت در نظام بودجه ریزی به این مقوله تا این حد توجه نشده و اکنون جز چهار اولویت دولت به شمار می رود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار می شود.
برچسب ها: پزشکی ، سلامت ، خدمات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: