کد خبر: ۹۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو گفت: تزریق بوتاکس باید حتما با مشورت و زیر نظر پزشک متخصص پوست انجام شود.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر جاوید حسینی،تاکید کرد: شخص تزریق کننده باید آگاهی لازم در خصوص عوارض بوتاکس و روش های مقابله با آن را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف هر گونه داروی مسکن و ضد التهاب به جز استامینوفن و ویتامین E خودداری شود.
این متخصص پوست و مو افزود: قبل از تزریق بوتاکس از آرایش صورت خودداری کنید و در صورتی که بیماری خاصی دارید حتما با پزشک معالجتان در میان بگذارید.
حسینی خاطرنشان کرد: هنگام تزریق، بهتر است بیمار در حالت نشسته باشد و اخم کند تا خطوط کاملا مشخص شود. تا چهار ساعت پس از تزریق دراز کشیدن، هر گونه ماساژ یا دستکاری منطقه تزریق شده، تماس با اشعه آفتاب و انجام ورزش ممنوع است.
وی گفت: تزریق بوتاکس در محل نامناسب یا پخش شدن دارو در نواحی ناخواسته ممکن است سبب افتادگی پلک شود. تزریق این ماده دارویی در افراد بالای 65 سال به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
حسینی در پایان با تاکید بر اینکه تزریق بوتاکس به وسیلۀ افراد غیرمتخصص می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد گفت: اگر تزریق با آمپول نوع مرغوب دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشد و به وسیلۀ پزشک متخصص انجام شود، عوارض آن بسیار ناچیز است. در غیر این صورت عوارضی جبران ناپذیر و حتی مرگ بیماران را تهدید می کند.ایرنا
برچسب ها: بوتاکس ، تزریق ، مسکن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: