کد خبر: ۹۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 10
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اورژانس کشور استخدام 7 هزار نیرو در اورژانس‌های پیش بیمارستانی را مانع اجرای قانون ارتقای بهره‌وری دانست.
به گزارش شفا آنلاین،صابری نیا رئیس اورژانس کشور با اشاره به تاکید وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به پیاده سازی قانون ارتقا بهره‌وری برای اورژانس‌های پیش بیمارستانی، گفت: قانون ارتقا بهره‌وری با اعمال اصلاحاتی قابل اجرا در پایگاه‌های اورژانس 115 می‌باشد، که یکی از استثناهایی که باید برای اجرای قانون در اورژانس‌های پیش بیمارستانی قائل شد،‌ اختصاص زمانی برای استراحت پرسنل است. عدم خوابیدن در هنگام انجام ماموریت یکی از جنبه‌های این قانون است که به علت رانندگی حین ماموریت پرسنل اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی،‌ این امکان وجود ندارد. 

وی ادامه داد: از طرفی بر مبنای این قانون، پایگاه‌های 115، هفت‌هزار کسری نیرو دارند و با اعمال تغییر شیفت بعد از 12 ساعت،‌ این نیاز به 14 هزار نیرو افزایش می‌یابد؛ این امکان نیز برای اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی وجود ندارد‌. 

صابری نیا تغییر شیفت بعد از 12 ساعت را نیز در این پایگاه غیر ممکن دانست و خاطر نشان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی به علت ارتباط نزدیکی که با مردم دارد،‌ در طول روز ساعت کاری فشرده‌ای را پشت سر می‌گذارد و تغییر شیفت می‌تواند آسیب رسان باشد. در ماموریت‌های جاده‌ای ممکن است تغییر شیفت خطرات جانی، حتی برای مردم به بار آورد.

صابری نیا خاطر نشان کرد: قانون بهره‌وری به طور کامل اورژانس بیمارستان‌ها را زیر چتر خود می‌گیرد اما برای بهره‌مندی اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی نیاز به اصلاحاتی وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: