کد خبر: ۹۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 10
شفا آنلاین>سلامت>نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: تمام کشورهای دنیا عضو برنامه مقاومت میکروبی هستند و ایران در این امر پیشگام است.
به گزارش شفا آنلاین، اولاف افتوال در بازدید از بخش میکروبیولوژی آزمایشگاه بیمارستان رضوی، این بیمارستان را انتخاب مناسبی برای اجرای طرح مقاومت میکروبی دانست.

وی بیان کرد: اکنون باید بدانیم که میزان مقاومت میکروبی جهانی چقدر است تا بتوانیم از عوارض آن در آینده جلوگیری کنیم لذا برای اینکه مقاومت ها را تحت کنترل خود درآوریم باید آنها را در مقیاس جهانی بشناسیم.
وی اظهار کرد: فعالیتی که به منظور شناسایی مقاومت های جهانی میکروبی در حال انجام است، برای کنترل عفونت ها و مقاومت ها بسیار خوب و مؤثر بوده و بیمارستان مجهز رضوی برای شروع این فعالیت ها در ایران انتخاب بسیار شایسته ای است.
این پزشک آژانس سلامت عمومی کشور سوئد ادامه داد: آزمایشگاه میکروبیولوژی بیمارستان رضوی استانداردهای لازم آزمایشگاهی را داشته و به بررسی های بیشتری برای این طرح نیاز دارد.
وی افزود: حضور ما در این بیمارستان فوق تخصصی شروع یک همکاری جهانی است و ما خوشحالیم که ایران تصمیم دارد برنامه جهانی مقاومت میکروبی را در سطح ملی اجرایی کند.
وی اضافه کرد: مطمئن هستیم که بزودی خط مشی هایی در ایران برای امر پیشگیری و مقابله با مقاومت های میکروبی تشکیل می شود و در این حوزه بیمارستان هایی که پیشگام هستند، سرلوحه بقیه بیمارستان ها قرار می گیرند.
بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد متعلق به آستان قدس رضوی، از سال 1384 در زمینی به مساحت 39 هکتار در پنج طبقه ساخته و فعال شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: