کد خبر: ۹۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 08
شفاآنلاین>سلامت>شاید باور نکنید، اما بد نیست بدانید که خستگی چشم، می‌تواند بر سیستم‌های دیگر بدن هم تاثیرگذار باشد؛ سردرد، بی‌قراری و سرگیجه علائمی هستند که گاهی بر اثر خستگی چشم در افراد بروز می‌کنند.
به گزارش شفاآنلاین،خستگی چشم ممکن است ناشی از فشار چشم، کمبود خواب، انواع آلرژی‌ها، عفونت و استرس باشد.

 اما بیشتر کاربران کامپیوتر و کارمندان از خستگی چشم ناشی از کار با کامپیوتر و زل زدن به مانیتور تلفن همراه در طولانی مدت گلایه دارند.

شاید باور نکنید، اما بد نیست بدانید که خستگی چشم، می‌تواند بر سیستم‌های دیگر بدن هم تاثیرگذار باشد؛ سردرد، بی‌قراری و سرگیجه علائمی هستند که گاهی بر اثر خستگی چشم در افراد بروز می‌کنند.

خستگی چشم‌ها را چگونه درمان کنیم؟

در این مطلب می‌خواهیم شیوه آرام کردن چشم‌ها و استراحت دادن به سیستم بینایی را بیاموزیم.

۱- حین کارهایی که توان نزدیک‌بینی چشم را به کار می‌گیرند، به فاصله هر ۲۰دقیقه یکبار بر یک فاصله دور یا یک شیء دور نگاه و تمرکز کنید.

۲- هرگاه احساس خستگی کردید، به سرعت پلک بزنید. بیشتر افرادی که بر یک عمل دیداری تمرکز می‌کنند، دیرتر پلک می‌زنند و همین موضوع سبب خشکی چشمان و خستگی می‌شود.

۳- هر شب به مقدار کافی بخوابید. اگر چند شب متوالی کم‌خوابی یا بدخوابی را تحمل کرده باشید، چشمان شما حین فعالیت‌های روزانه خیلی زودتر خسته خواهند شد.

۴- اطمینان حاصل کنید که در فضای کار و زندگی‌تان نور کافی وجود دارد. بهتر است نور محل زندگی‌تان را با فعالیت‌تان تطبیق دهید.

۵- اگر احساس خستگی چشم‌ها، طاقت شما را تمام کرده است، کافی است کف دست‌های‌تان را به هم بمالید. وقتی کم دست‌ها گرم شد، چشم‌های‌تان را ببندید و دست‌ها را روی آن بگذارید. چند ثانیه صبر کنید و دوباره این کار را تکرار کنید.

۶- اگر بر اثر سرماخوردگی یا آلرژی چشمان شما ورم کرده است، می‌توانید از کمپرس آب‌سرد کمک بگیرید. همچنین استفاده از چای سرد شده، یا بابونه مفید است. می‌توانید پنبه‌ای را به این محلول‌ها آغشته کنید، چشم‌های‌تان را ببندید و دور چشم‌ها را با آن ماساژ دهید.بهترین خبر

برچسب ها: شفاآنلاین ، خستگی ، چشم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: