کد خبر: ۹۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو از اجرای برنامه کنترل آلاینده ها و تقلب در مواد غذایی خبر داد و گفت: حد مجاز اسید چرب ترانس در روغن های خوراکی در کشور به صفر کاهش یافت.

 به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند افزود: وزارت بهداشت درحوزه غذا بیشتر بر روی کنترل آلاینده ها، تقلب و همین طور بخش هایی که آسیب رسان محسوب می شوند متمرکز شده است و این موارد با دقت نظارت و کنترل می شوند.
وی اظهارکرد: درسال های اخیر پیشرفت های خوبی در این حوزه کنترل تقلب در مواد غذایی داشته ایم و سعی بر این است که فعالیت های انجام شده در حوزه غذا در راستای سلامت مردم و جامعه باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت هایی که در حوزه غذا صورت می گیرد بلند مدت است، گفت: برنامه های و کارهایی انجام شده در درازمدت اثر خود را بر سلامت مردم می گذارد و نمی توان انتظار بازده کوتاه مدت را در این حوزه داشت.
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با اجرای برنامه های وزارت بهداشت میزان مصرف نمک، شکر، چربی و اسیدهای چرب ترانس مصرفی مردم در دو سال اخیر به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
دیناروند افزود: سیاست وزارت بهداشت بر این است که اسید چرب ترانس در روغن های خوراکی به صفر برسد و میزان نمک، چربی و شکر فرآورده های غذایی کاهش داده شود.
وی اظهارداشت: متاسفانه هنوز روغن هایی در کشور وجود دارد که اسید چرب ترانس آنها 10درصد است که باید به صفر برسد.ایرنا
برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: