کد خبر: ۹۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 07
سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- سخنگوی وزارت بهداشت سفر رئیس جمهور به کشورهای فرانسه و ایتالیا و همچنین امضای تفاهم نامه دارویی با بزرگترین شرکت دارویی اروپا را بسیار مثبت ارزیابی کرد.
دکتر ایرج حریرچی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: شرکت های فرانسوی درزمینه دارو یکی از شرکای اصلی ما بودند و حتی در زمان تحریم هم با ما همکاری مناسبی داشتند.

وی ادامه داد: سیاست ما درمورد دارو تقویت تولید دارو در داخل کشور است و تمام قراردادهایی که با طرفین خارجی می بندیم متضمن انتقال تکنولوژی و توانمند سازی های خودمان و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: حال آن که انتظار ما این است در پی امضای این تفاهم نامه ،داروهای جدیدتر با قیمت مناسب تر و ارزان تر نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

حریرچی تأکید کرد: به نظربسیاری ازکارشناسان، سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به اروپا بسیار مثبت است و نتایج کلی آن را دوستان سیاسی بیان می کنند. اما از نظر حوزه سلامت و درمانی ،طرف ایتالیایی و فرانسوی در مورد مسائل درمانی؛ دارویی و آموزش عالی حوزه پزشکی بسیار همکاری های خوبی داشتند و این رابطه دو طرفه است و 10روز دیگر یک هیئت ایتالیایی به این منظور وارد ایران می شود که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: