کد خبر: ۹۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 01
شفا آنلاین>اجتماعی>حوادث>وزیر آموزش و پرورش گفت: مسأله خودکشی دانش‌آموز کرمانشاهی را شخصاً پیگیری کردم و در نهایت مشخص شد این اتفاق بیشتر به دلیل مسائل خانوادگی رخ داده است.
به گزارش شفا آنلاین،هفته پیش خبری منتشر شد که دانش‌آموزی کرمانشاهی با برنامه‌ریزی قبلی در سرویس بهداشتی مدرسه اقدام به خودکشی کرده است.

دکتر علی اصغر فانی  گفت: «حادثه بسیار تلخی بود که در مدرسه اتفاق افتاد. خودم به این موضوع رسیدگی کردم چرا که دانش‌آموز مذکور از دانش‌آموزان درس خوان و منضبط مدرسه بوده است و بعد از پیگیری‌ها مشخص شد که این دانش‌آموز به علت مشکلات خانوادگی و مسائلی که در خانه داشته اقدام به خودکشی کرده است.»

وی با تأکید بر اینکه این دانش‌آموز جزو دانش‌آموزان ممتاز مدرسه بوده است، اظهار داشت: متأسفانه این دانش‌آموز به دوستانش اعلام کرده بود که به خاطر مشکلات خانوادگی آینده خوشی برای خودش نمی‌بیند و همین موضوع موجب شد تا او در مدرسه اقدام به خودکشی کند.

وزیر با انتقاد از برخی رسانه‌ها که سعی داشتند در این ماجرا وزارت آموزش و پرورش را مقصر جلوه دهند، گفت: «با وقوع چنین حوادث تلخی بلافاصله نوک پیکان اتهام زنی رسانه‌ها به سوی ما باز می‌گردد در حالی که بیشترین دلایل خودکشی دانش‌آموزان، دلایلی خانوادگی است که البته ما هم وظیفه داریم با به کار‌گیری مشاوران زبده در مدارس، مهارت‌های مدیریت استرس را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.»

ë طرح همیار مشاور اجرا می‌شود
معاون فرهنگی پرورشی وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه این دانش‌آموز مشکل خانوادگی داشته است» گفت: «دانش‌آموز کرمانشاهی متأسفانه در خانه مشکلات بسیاری داشته است و همین تنش‌های خانوادگی موجب شد او اقدام به خودکشی کند.»

حمید رضا کفاش تأکید کرد: «جالب اینجاست که وقتی مدیر مدرسه با خانواده دانش‌آموز تماس می‌گیرد و آنها را برای مطلع کردن از این وضعیت خبر می‌کند، اعضای خانواده درون مدرسه هم به مشاجره با یکدیگر می‌پردازند.»

او البته به طرح همیار مشاور اشاره کرد و گفت: «دانش‌آموز کرمانشاهی قبل از اقدام به خودکشی با چند نفر از دوستانش صحبت کرده بود. یعنی تعدادی از دوستانش می‌دانستند قرار است اقدام به خودکشی کند اما این دانش‌آموزان موضوع را با مسئولان مدرسه یا مشاور در میان نگذاشتند. بنابراین ما در نظر داریم که به طور جدی طرح «همیار مشاور» را در مدارس کشور اجرایی کنیم.ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: