کد خبر: ۹۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 30
مدیر کلینیک سلامت جنسی هلال احمر:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت جنسی>مدیر کلینیک سلامت جنسی هلال احمر با اشاره به این که نگاه به نسل جوان به صورت مبالغه آمیزی منفی است، گفت: نسل گذشته در شرایط دیگری زندگی می کرد، آن شرایط اکنون نیست یا کمرنگ شده بنابراین نسل قبل باید تفاوت های نسل جدید را بپذیرد.
به گزارش شفاآنلاین : امیر مدیر که کمتر از یک سال است در کلینیک سلامت هلال احمر در مرکز دارو درمانی هلال مشغول به کار است دلیل بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی جوانان را نداشتن آموزش و طرد افراد از سوی خانواده های شان دانست و گفت: دغدغه مشکلات جوانان و در ادامه بروز بسیاری از ناهنجاری ها در خانواده ها گاهی رسانه ای می شود.
وی در ادامه با اشاره به این که رسانه ای شدن برخی از آسیب های اجتماعی در سال های پیش تابو بود، گفت: امروز این تابو شکسته شده و رسانه ها به آن می پردازند.

**آمار طلاق در ایران به نسبت دیگر کشورها منطقه زیاد نیست
مدیر با اشاره به رسانه ای شدن بسیاری از آمارهای طلاق های رسمی و عاطفی در جامعه گفت: البته انتشار این آمار می تواند برای مسئولان و تصمیم گیران مثبت باشد ولی وقتی این آمار از کارکرد علمی خارج شود نتایج خوبی نخواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به این که هنوز آمار طلاق در ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه پایین تر است، افزود: بسیاری از کشورهای منطقه آمار بدتری نسبت به ایران درخصوص افزایش طلاق و کاهش ازدواج دارند.
مدیر با تاکید بر این که دغدغه نظارت و توجه بر جامعه ای که دوره گذار از سنت به مدرنیته را طی می کند، ضروری است، افزود: باید نگاه منفی به نسل جدید نداشه باشیم.

**نگاه جامعه نسبت به نسل جدید اغراق شده منفی است
وی با بیان این که محتوای بسیاری از متون در فضای مجازی نسبت به جوانان منفی است، افزود: در رسانه ها و فضای مجازی این موضوع منتشر می شود که نسل جدید همه حرمت ها و مرزها را شکستند که این نگاه اغراق آمیز است .

**بخش زیادی از نگاه منفی به نسل جدید اشتباه است
مدیر با تاکید بر این که بخش زیادی از این نگاه منفی به نسل جوان صحیح نیست، گفت: این موضوع بیشتر تفاوت بین نسلی است و بخشی نیز معضلاتی است که مسئولان در گذشته به آن نپرداختند حالا دامن گیر جوانان شده است.

**جوانان ایرانی همچنان خانواده محور هستند
وی با اشاره به پژوهشی که سازمان ملی جوانان وقت انجام داده است، گفت: در این پژوهش مشخص شد، همچنان مرجع و محور جوانان ایرانی خانواده است.
وی نگاه کنونی به جوانان را مبالغه آمیز و طنز دانست و گفت: ما موضوعات را بیش از حد بزرگ می کنیم در حالی که جوان ایرانی همچنان خانواده محور است.
مدیر با اشار به این که بسیاری از اصول فرهنگی و اجتماعی افراد از خانواده نشات می گیرد، افزود: اگر جوان کنونی دچار نقیصه فرهنگی است ، خانواده اش نیز آن نقیصه را دارد.
وی با تاکید بر این که این نگاه منفی به جوان ایرانی درست نیست، گفت: هنوز آمار ازدواج و طلاق ما در منطقه از بسیاری از کشورها بهتر است.

** متفاوت بودن جوانان موضوع بدی نیست
مدیر تفاوت های نسل جدید را یکی از موضوعاتی دانست که نباید از آن غافل شد و افزود: فردیت، آزادی و احترامی که جوانان برای انتخاب هایشان می خواهند از جمله تفاوت های نسل جوان است که الزاما موضوع بدی نیست و می تواند بخشی از فرهنگ جامعه شود.

**نسل دهه 50 و 60 بخاطر فضای جنگ تحمیلی بسیاری از امیالشان را سرکوب کرده بود
وی در ادامه گفت: نسل دهه 50 و 60 بخاطر موضوعات پیش آمده مانند جنگ تحمیلی اغلب آرزوها، امیال و آزادی هاش را سرکوب کرد.
مدیر با بیان این که اتفاقاتی که برای نسل گذشته افتاد سبب شده آنها با نسل جدید متفاوت شوند، افزود: در چنین شرایطی تفاوت بین دو نسل به نظر نمی آید و تصور می شود تفاوت بین چندین نسل است.
وی در ادامه با تاکید بر این که قطعا نسل کنونی با مشکلاتی دسته پنجه نرم می کند، گفت: نباید مقصر این مشکلات را جوانان دانست بلکه والدین و مسئولان از جمله مقصران اصلی مشکلات نسل جدید هستند.

**اگر نگاه منفی نسبت به جوانان برطرف شود، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود
وی با تاکید بر این که باید نگاه منفی از روی جوانان برداشته شود و با نگاه مثبت آنها را در جامعه بپذیریم، گفت: در این شرایط مشکلات نسل جوان کم می شود و حتی راه حل رفع مشکلات نیز مشخص می شود.

**طرد از خانواده دلیل اصلی بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی
مدیر در ادامه با اشاره به مساله اعتیاد مصرف مواد مخدر، افراد ابتلا به ایدز و زنان خیابانی گفت: این اتفاقات زمانی روی داده است که ارتباط خانواده با فرد قطع شده است.

**خانواده ها متوجه تفاوت و حرمت فرزندشان باشند
وی با تاکید بر این که خانواده باید مشکلات و معضلات فرزندشان را بپذیرند ، گفت: خانواده ها باید متوجه تفاوت ها و حرمت های که باید برای نسل جوان قایل شوند، باشند در این صورت است که رفع مشکل آسانتر می شود.

**آغوش مسئولان مدرسه به روی دانش آموزانی که دچار آسیب های اجتماعی شدند، باز نیست
مدیر در ادامه با اشاره به این که دیگر ارکان جامعه همچون مدرسه باید نوجوانانی که دچار مشکل هستند را بپذیرند، گفت: متاسفانه در مدارس ما دانش آموزی که دچار افت تحصیلی می شود، کنار گذاشته می شود و مسئولان مدرسه علاقه به حضور آنها در مدرسه ندارند.
وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه آغوش مسئولان مدارس برای همه دانش آموزان باز نیست.

**دلیل بروز بسیاری از مشکلات جنسی نداشتن آموزش است
مدیر کلینیک سلامت جنسی هلال احمر دلیل اصلی بروز بسیاری از مشکلات جنسی را ریشه در عدم آموزش و تربیت جنسی مناسب دانست و گفت: دیدگاهی که برخی از متولیان امر آموزش دارند به نسل جوان منفی است.
وی در ادامه افزود: بسیاری از مسئولان از ابتدا نگاه مثبتی به جوانان ندارند و در ادامه اعتقادی به آموزش به آنها ندارند.

**مسئولان در تدوین سیاست ها نگاه آرمانگرایانه دارند
وی با بیان این که بسیاری از متولیان نگاه غالبشان به نسل جدید منفی است، افزود: آنها اصلا اعتقادی به آموزش مسایل جنسیتی ندارند.
وی با بیان این که مسئولان در تدوین سیاست ها تنها سقف آرزوها و آرمان ها را مورد توجه قرار می دهند و کف واقعیات جامعه را رها می کنند، افزود: تمام افراد با تمام تفاوت ها باید مورد توجه باشند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه کنترل ایدز در سال های گذشته در کشور گفت: عده ای با نگاه آرمانی با توزیع سرنگ های ییکبار مصرف مخالفت می کردند، که این نگاه اشتباهی بود.

**دانش آموزان و دانشجویان از ظرفیت ادبیات عاشقانه ملی مان بهره نمی برند
مدیر افزود: متاسفانه مدارس و دانشگاه های ما از متون ادبی عاشقانه که در ادبیات کشور ما وجود دارد بهره نمی برند.
وی در ادامه با اشاره به این که در ادبیات ما ظرفیت گسترده ای از ادبیات عاشقانه وجود دارد، که جوانان می توانند با استفاده از نحوه ارتباط با طرف مقابل را یاد می گیرند، گفت: در حال حاضر تمام کتاب های درسی دوران مدرسه و دانشگاه مملو نصیحت ها است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: