کد خبر: ۹۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 29
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- و از کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ داد.

سوال:

دختری 19ساله و ساکن آلمان هستم.دوساله ازدواج کردم دچار افسردگی شدید شدم.صورتم خیلی لاغر شده .بلافاصله باردار شدم و الان دختری 9ماهه دارم از نظر جسمی بسیار افت کردم .چی کارکنم و چه دارویی استفاده کنم که کمی چاق تربشم وافسردگی ازبین بره؟

پاسخ: باید به یک متخصص تغذیه ویک روانپزشک  مراجعه کنید تا با برخی داروها مشکل روحی وروانی ونیزمسئله اشتها و رژیم غذایی شما را حل کنند.

سوال:


من مبتلا به اچ پی وی هستم.تسپ پاپ اسمیر دادم عفونت شدید و قارچ نشون داد. آیا عفونت شدید میتونه نشون دهنده زگیل داخل واژنم باشه؟20 سالمه و اولین دوز گارداسیل رو هم تزریق کردم.

پاسخ: عفونت های اچ پی وی، قارج و زگیل تناسلی با معاینه داخلی قابل تشخیص است برای مشخص شدن باید به متخصص زنان مراجعه کنید.
سوال:

4ساله مشکل پرولاکتین و توده ی خوش خیم تو غده ی هیپوفیز دارم ولی کنترل شده .قرص داسینکس مصرف میکردم بعدا ز قطع قرص داسینکس به مدت ۳ماه باردار شدم ودر ۶ماهگی بچه در شکمم مرده بعد از سقط پرو-لا-کنین بالا بود ۱۵ بهمن ۶ ماه از سقط میگذره .ماه پیش از سوم پریود قرص اوومید شبی ۲عدد به مدت ۵شب روز ۱۲ پریود ی سونو انجام دادم ۵ فولیکول ۳تا ۲۱ و ۲ تا ۱۸ و۱۹ بود از روز ۱۳ -۱۴ پریود ی دو تا آمپول عضلانی تزریق کردم اما باردار-نشدم این ماه روزسوم پریودی قرص لیتروزل شبی ۲عدد به مدت ۵شب وروز مصرف کردم ۱۲ پریودی رفتم سونو ۲ عدد فلیکول داشتم سونو انجام دادم ضخامت آندو-متر۱۱ میلی و فولیکول ۲۰ داشتم در حال حاضر قرص برومو کرپپتین 2/5 گرم مصرف میکنم.البته ۲ماه پیش پرولاکتین ۶۸ بود ولی ماه گذشته 18/5این ماه 6/5بود امیدوارم باشم باردارم میشوم و در دوران بارداری میتوان قرص برای پرولاکتین مصرف کنم.

پاسخ:
3ماه قبل از اقدام به بارداری پرولاکتین باید تنظیم شود و در محدوده نرمال باشد و بعد برای بارداری اقدام شود. پرولاکتین بالا منجر به نازایی و در صورت حاملگی منجر به سقط جنین می شود بنابراین در صورت وجود پرولاکتین هر  ماه باید آزمایشات مربوطه انجام و دارو مصرف شود.

سوال:

من هر ماه پریدیم جا به جا میشه مثلا 20شدم ماه بعدش 15و این ماه 8شدم برا بارداری رفتم اقدام کردم ازمایش دادم هورمون پرولاکتینم بالا بود قرص خوردم حالا میخوام اقدام کنم بر بارداری ولی زمانشو نمیدونم.

پاسخ:

 زمان اقدام به بارداری روزهای تخمک گذاری می باشد یعنی بعد از روز 12 تا 18 پریود و یا در هفته وسط سیکل، البته این امر برای خانم های دارای پریودهای منظم است.

سوال:

من 26سالمه 6.5ساله سیگارمیکشیدم اما میخوام ترک کنم بعد یکی دوروز عصبی میشم زود جوش میارم ولی حس سیگارو اصلا ندارم چگونه می توانم از باتلاق رهایی یابم.

پاسخ:

برای حل این مشکل باید به یک روانپزشک مراجعه کند تا با تجویز داروهایی که بر تحریک گیرنده های نیکوتینی موثرند نیز ظرف 4 تا 6 هفته مشکل حل شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: