کد خبر: ۹۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 29
شفا آنلاین>سلامت>چال لپ گودی کوچکی است که هنگام خنده در صورت برخی نمایان می‌شود. اما این حالت که به طور طبیعی ناشی از انقباض عضلات صورت در هنگام خنده است در میان بسیاری از جوانان طرفدار دارد به طوری که عده‌ای دست به دامن تیغ جراحی می‌شوند تا آنها هم صاحب چال لپ شوند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر اکبر بیات می‌گوید: انقباض عضلات صورت اتصالاتی به پوست این نواحی می‌فرستند که باعث کشیدگی پوست به داخل و ایجاد چال لپ می‌شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی در ادامه می‌افزاید: ایجاد گودی لپ از طریق جراحی سرپایی و با بی‌حسی موضعی امکان پذیر است. در این شیوه جراحی هیچ گونه برش یا بخیه‌ای روی پوست صورت نمایان نمی‌شود.

عضو آکادمی جراحی پلاستیک اروپا با اشاره به عوارض این عمل عنوان می‌کند: همانگونه که مصرف هر دارویی علاوه بر آثار درمانی و مفید می‌تواند عوارضی هم به دنبال داشته باشد، این عمل جراحی هم کاملاً بدون عارضه نیست.


به عبارت دیگر اغلب ما بارها از دارویی مانند پنی سیلین استفاده کرده‌ایم و نه تنها هیچ مشکلی برایمان پیش نیامده بلکه بیماریمان هم بهبود یافته است اما همین دارو در عده‌ای باعث عوارض ناخوشایند و حتی خطرناک می‌شود.


این گونه اعمال جراحی هم همین‌طور هستند؛ به‌طوری که در برخی به‌خوبی نتیجه می‌دهند اما در عده‌ای دیگر به بی‌حسی پوست در اطراف ناحیه عمل شده یا غیر قرینگی صورت منجر می‌شود که البته بیشتر این عوارض معمولاً گذرا هستند و بعد از مدتی بدون مداخله پزشک و به صورت خود به خود از بین می‌رود. دکتر بیات در ادامه توصیه می‌کند: برای به حداقل رسیدن این مشکلات بهتر است این گونه اعمال تحت نظر متخصص حاذق و بر اساس اصول علمی و با آشنایی کامل از آناتومی صورت و محل عمل انجام شود تا این مشکلات به حداقل برسد.ایران
  



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: