کد خبر: ۹۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 27
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار مشاهده خون در ادرار را علامت مهمی دانست که در صورت مشاهده باید به پزشک مراجعه شود.
دکتر لطف الله ارمنده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: مشاهده خون در ادرار بایدموجب نگرانی افراد و پیگیری سریع شود. البته  همیشه مشکل جدی نیست و گاهی اوقات خود به خود رفع می شود. اما وجود خون در ادرار به دلیل احتمال وجود سرطان ها نیازمند بررسی توسط پزشک است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز ادرار خونی بر اثر ورزش های شدید و سرپا ایستادن های طولانی رخ می دهد. 


ارمنده اظهارکرد: در پی تغییر رنگ ادرار امکان دارد ادرار قهوه ای، قرمز و گاهی هم با لخته باشد و گاهی هم وجود خون در ادرار درد ندارد. اما برخی اوقات به دلیل علائم گوناگون امکان وجود درد هم وجود دارد.

وی یکی از علل بروز ادرارهای خونی را عفونت مجاری ادرار دانست و ادامه داد: به هر دلیل ورود باکتری به مجاری ادرار موجب درد،تکرر،سوزش و بدبود شدن ادرار و حتی مشاهده خون می شود. 

این ارولوژیست اظهارکرد: ادرار خونی در زنان و مردان به یک اندازه مشاهده می شود. خوردن برخی از مواد رنگی مانند توت های قرمز و لبو منجر به تغییر رنگ ادرار می شود؛ در عین حال وجود خون در ادرار می تواند در برخی از موارد ناشی از سرطان های دستگاه ادراری باشد. بنابراین در صورت مشاهده خون در ادرار برای علت یابی باید به پزشک مراجعه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: