کد خبر: ۹۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>اروپا در پاسخ‌گویی به بحران پناهندگان به نحوی فاجعه‌بار شکست خورده است. این نتیجه گزارش پزشکان بدون مرز درباره بحران پناهندگان در اروپا است.
به گزارش شفا آنلاین،روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید، باز کردن و بستن مدام و بی‌منطق مرزهای کشورهای اروپایی در تابستان گذشته باعث ایجاد فشاری بی‌معنا و وضعیتی خطرناک برای عبور این افراد شده است.

       این سازمان برای کاهش قاچاق انسان خواهان مسیری امن و قانونی برای پناهجویانی شده است که رو به اروپا آورده‌اند.

       سازمان پزشکان بدون مرز در ضمن پیشنهاد می‌دهد که کشورهای اروپایی در پی اجرای برنامه جستجو و نجات برای مسافرت‌های دریایی پناه‌جویان، از مبدا سفر آنان و نه از بعد از مرزهای اروپا باشند.

       در سال 2015، سازمان پزشکان بدون مرز دخالت در وضعیت پناه‌جویان را از وظایف خود قرار داد و در عملیات غیردولتی جستجو و نجات پناهجویان در دریای مدیترانه شرکت کرد. پزشکان بدون مرز توانستند، موجبات سفر 16113 نفر از طریق 3 قایق را فراهم آورند.

       ویل ترنر، مدیر فوریت‌های سازمان در سال 2015، گفته بود، تا زمانی که مناقشه‌ها افراد زیادی را آواره می‌کنند که باعث شده است کشورهای همسایه از خیل پناهجویان اشباع شوند، این افراد برای زندگی امن باید خود را به اروپا برسانند.

       این سازمان که با سیاست بازداشتن پناهجویان از آمدن به اروپا مخالف است، در آخرین گزارش خود می‌گوید کشورهای اروپایی به جای منع ورود پناهجویان باید راه‌هایی را برای ورود آسان‌تر آن‌ها پیش‌بینی کنند.

       این گزارش در شرایطی تنظیم شده است که بسیاری از کشورهای اروپایی ورود پناهجویان به خاک خود را کنترل می‌کنند. اتریش، سوئد و دانمارک قوانین خاص محدودکننده‌ای را وضع کرده‌اند که با تعهدات آن‌ها مبنی بر عبور آزادانه در حوزه شینگن مغایرت دارد.Newsweek
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: