کد خبر: ۹۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همزمان با نزدیک شدن به انتخابات دوره جدید مجلس گفت: ما در مجلس به تمام اقشار جامعه نیازمندیم. ضمن اینکه معتقدم نباید در کمیسیون بهداشت مجلس پزشک سالاری شود.
دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: ما در مجلس به تمام اقشار جامعه نیازمندیم؛ از آنجا که در مجلس تصمیم گیری و قانون گذاری می شود بنابراین شایسته است که خبرگان و آگاهان از هر صنف و قشری حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی قرار است به طرح تحول نظام سلامت و مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان توجه شود  حال اگر در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دو وزیر سابق که خبره هستند وجود نداشتند باید چه می کردیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنابراین در فراز و نشیب های طرح تحول نظام سلامت حضور این وزرا در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بسیار کمک کننده بود.

وی ادامه داد: پزشکان هم بخشی از از نخبگان جامعه هستند؛ البته نباید در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این شبهه ایجاد شود که پزشک سالاری شود. زیرا مامایی؛ پرستاری، داروسازی  و... هم هستند. بنابراین نیازی که به حضور طیف های مختلف شغلی است باید با اعلام حضور و آمادگی ها کامل شود.

آریایی نژاد اذعان کرد: من فکر می کنم نمایندگان دوره جدید مجلس باید بر مشکلات مردم، برنامه های پنجساله پنجم مانند پزشک خانواده؛ سیستم ارجاع و سهم بندی خدمات نیز متمرکز شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: