کد خبر: ۹۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 25
دکتر مهدی شادنوش ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبرداد:
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعلام خبر بهره برداری از 6 پروژه با هزینه‌ای بالغ‌ بر 300 میلیارد ریال در ايام الله دهه فجر امسال در استان سمنان گفت: مهم‌ترین اين طرح‌ها، بیمارستان 164 تختخوابي شهرستان گرمسار است.


به گزارش خبرنگار شفاآنلاین ،دکتر مهدی شادنوش در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه به تشریح مهم ترین فعالیت‌هاي دانشگاه در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ايام الله دهه مبارک فجر پرداخت.

  وی گفت: خوشحاليم، در طی دو سال گذشته با وجود تمام سختی‌های مالی و حمایت‌های دولت تدبیر و امید توانسته‌ایم به همه وعده‌هایی که به مردم استان سمنان داده بودیم در موعد وعده داده شده، عمل کنیم و این برای ما جای بسی مباهات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه 6 پروژه با هزینه‌ای بالغ‌ بر 300 میلیارد ریال در ايام الله دهه فجر امسال در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: مهم‌ترین اين طرح‌ها، بیمارستان 164 تختخوابي شهرستان گرمسار است که پروژه ساخت آن از سال 86 و با زیربنایی حدود 13 هزار مترمربع كار ساخت آن آغاز شد.

دكتر مهدي شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان، افتتاح بیمارستان 164 تخت‌خوابی گرمسار را يكي از شاخص ترين پروژه در دهه فجر عنوان کرد و افزود: برای راه‌اندازی و تجهیز آن 120 میلیارد ریال بودجه اختصاص‌ یافته بود و هزینه‌ای بالغ‌ بر 350 میلیارد ریال صرف ساخت این بیمارستان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: این بیمارستان با 16 تخت آی.سی.یو و 46 پزشک متخصص به ارائه خدمت پزشکی و درمانی به مردم شهرستان گرمسار خواهد پرداخت و با توجه به اینکه در محل عبور زائران حرم رضوی از استان‌های هم‌جوار به مشهد مقدس است، نقش بسزايي در ارايه خدمات با كيفيت به هموطنان خواهد داشت.

دكتر شادنوش مرکز تصویربرداری بیمارستان ولایت دامغان را از دیگر طرح‌هایی که در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید نام برد و بیان کرد: این مرکز توسط یکی از خیران با مبلغ 75 میلیارد ریال تجهیز به بهره‌برداری خواهد رسید که در آن از به‌روزترین و بهترین تجهیزات تصویربرداری، دستگاه ام.آر.آی، سی‌تی‌اسکن و سنجش تراکم استخوان و دیگر موارد مورد نیاز به کار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: داروخانه شبانه‌روزی بیمارستان ولایت شهرستان دامغان نیز در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

دكتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: بالغ‌ بر 110 میلیارد ریال اعتبار مربوط به پروژه‌های جدید است که فعالیتشان آغاز می‌شود که از جمله آن کلینیک ویژه شهرستان سمنان با زیربنای یک‌هزار و 500 مترمربع است که یکی از بزرگ‌ترین کلینیک ویژه‌های سطح استان سمنان خواهد بود و همچنین در شهرستان‌های سرخه و گرمسار نیز ساخت این کلینیک ویژه آغاز خواهد شد.

دكتر شادنوش همچنين با اشاره به کلنگ زنی خوابگاه دانشگاه پیراپزشکی در ایام الله دهه فجر گفت: این خوابگاه ظرفیتی بالغ بر 400 نفر دارد که با حمایت خیریه بانک ملت احداث و راه اندازی می شود .

رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در خصوص طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: در دو سال گذشته مراجعات به کلینیک‌ها 10 برابر شده است که گواه آن آمار و ارقام به ثبت رسیده است.

دكتر شادنوش افزود: پیش از آغاز این طرح ماهانه حدود 800 نفر به کلینیک‌ها مراجعه می‌کردند و اما امروز در ماه حدود 9 هزار مراجعه‌کننده به کلینیک‌ها ثبت می‌شود و در حقیقت طرح ساخت کلینیک‌های ویژه در استان برای رفع همین معضلات و ارائه خدمات بهتر به مردم هم‌استانی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: