کد خبر: ۹۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 24
شفا آنلاین>سلامت>جمهوری دومینیکن وجود 10 مورد ابتلا به ویروس زیکا را در آن کشور که از گزش نوعی پشه شایع می شود، تایید کرد.
به گزارش شفا آنلاین،خبرگزاری فرانسه روز شنبه از 'سانتو دومینگو' گزارش داد، گمان می رود این بیماری باعث صدمات شدید به جنین و اختلال در وضع حمل شود.

'آلتا گراسیا گوسمن' وزیر بهداشت جمهوری دومینیکن اعلام کرد از 27 مورد نمونه آزمایشگاهی ارسالی به آمریکا 10 مورد ابتلا به زیکا تایید شده است.
وی تاکید کرد که لازم است برای جلوگیری از گسترش این بیماری اقدام هایی در این کشور صورت گیرد.
براساس این گزاش، ویروس زیکا به یک نقص مربوط می شود که در آن نوزادان با سرهای ناجور و کوچکتر از حد معمول به دنیا می آیند. این ویروس احتمال سقط جنین را نیز بیشتر می کند.
از بین بردن پشه ها و آبهای راکد به عنوان محل رشد پشه ها، از راههای مبارزه با این ویروس است.
به گزارش ایرنا، شیوع ویروس زیکا در منطقه آمریکای لاتین برگزار کنندگان المپیک ریو 2016 را در برزیل نگران کرده است.
ویروس «زیکا» از نیش پشه «آئدس آجیپتی» شایع شده است که باعث نوعی اختلال رشد مغزی موسوم به «میکروسفالی» در نوزادان می شود.
«دیلما روسف» رئیس جمهوری برزیل در «رسیفه» مرکز ایالت «پرنامبوکو» در شمال شرق برزیل که گرفتار بیشترین موارد ثبت شده این ویروس است، از مردم خواست برای جلوگیری از زاد و ولد پشه عامل انتقال ویروس زیکا در خانه ها و محیط پیرامونی زندگی خود، اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
پشه «آئدس آجیپتی» افزون بر انتقال زیکا، عامل انتقال تب «دنگی» و تب «چیکونگونیا» نیز هست.
روسف گفت: تنها هنگامی در این نبرد پیروز می شویم که مردم مشارکت کنند و تا زمانی که واکسنی برای این بیماری پیدا نشود، می توانیم از ایجاد شرایط زاد و ولد و رشد این پشه ها جلوگیری کنیم.
یک گروه از دانشمندان برزیلی اعلام کردند ویروس زیکا وارد شده به بدن زنان باردار می تواند از جفت عبور کرده و سلامتی جنین را تهدید کند.
میکروسفالی یک ناهنجاری نادر است که در اثر ابتلا به آن، نوزاد با جمجمه کوچکتر از اندازه طبیعی متولد می شود و 90 درصد از موارد منجر به عقب ماندگی ذهنی، اختلال بینایی یا شنوایی می شود.
در زمان حاضر برای این بیماری که با نشانه هایی همچون تب، درد در مفاصل، خارش و تحریکات پوستی ظاهر می شود، واکسنی وجود ندارد.
این نشانه ها تنها برای یک هفته است و زنان باردار بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند و امکان دارد جنین با مشکل های مختلف به دنیا بیاید و از همین رو، مرکز جلوگیری و کنترل بیماری ها ذر برزیل به زنان باردار پیشنهاد کرده است به این کشور سفر نکنند.
برزیل تنها کشور در معرض شیوع این بیماری نیست. کلمبیا، السالوادور، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، مارتینیک، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، سورینام، ونزوئلا، پورتوریکو و گویان فرانسه نیز گرفتار این بیماری هستند و مقامات توصیه کرده ا ند که زنان باردار به این کشورها سفر نکنند و زنانی که در این مناطق زندگی می کنند نیز باید مراقبت های ویژه انجام دهند.

برچسب ها: جنین ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: