کد خبر: ۹۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
شفا آنلاین>سلامت>این برنامه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که تمامی حواس اولیه را کمرنگ می‌کند و باعث می‌شود کاربر شرایط دردسرسازی را که افراد مبتلابه این بیماری هرروز با آن درگیرند، تجربه کند.
به گزارش شفا آنلاین،به‌منظور بالا بردن آگاهی مردم درباره‌ی بیماری «زوال عقل»، یک موسسه‌ی آموزشی انگلیسی فعال در حوزه مراقبت‌های بهداشتی به نام «Training2Car» برنامه‌ی جالبی را آغاز کرده است؛ «تور سیارِ زوال عقل واقعی».

البته این برنامه جدید نیست و یک دهه است که در ایالات‌متحده اجرا می‌شود و به‌تازگی در 17 کشور دیگر نیز در دسترس قرار است. این برنامه دو سال پیش به انگلستان آورده شد اما نخستین بار است که یک نسخه سیار از آن در اختیار مردم عادی قرار می‌گیرد. این تور به‌گونه‌ای طراحی‌شده که تمامی حواس اولیه را کمرنگ می‌کند و باعث می‌شود کاربر شرایط دردسرسازی را که افراد مبتلابه این بیماری هرروز با آن درگیرند، تجربه کند.



دستکش‌ها کاملاً حس لامسه را از بین می‌برند، دید نزدیک به‌واسطه‌ی عینک مخصوصی تار می‌شود و دید پیرامونی وجود نخواهد داشت. درون کفش‌ها کفی‌هایی کار گذاشته‌شده‌اند تا بدین طریق حس نوروپاتی محیطی در نقاطی که عصب‌های دست‌وپا می‌میرند، شبیه‌سازی شود. درون هدست نیز صداهایی با فرکانس مشخص پخش می‌شود زیرا افراد مبتلابه این بیماری صداهای بلند را می‌شنوند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: