کد خبر: ۹۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دپارتمان مراقبت های ویژه آلمان با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور آلمان بهترین وضعیت بخش های آی سی یو نسبت به دیگر کشورها را دارد، گفت: نیمی از تخت های بیمارستان های این کشور مربوط به مراقبت های ویژه است.

به گزارش شفا آنلاین، پروفسور مایکل کوئینتل که در سومین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه که از سی ام تا دوم بهمن در تهران برپاست به ایران سفر کرده است، روز آخر این همایش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه از نظر تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه آلمان هیچ مشکلی ندارد، افزود: هدف آتی اروپا و آلمان در بخش مراقبت های ویژه توسعه این بخش ها برای ارائه خدمات بهتر به بیماران است.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ما این است که در آینده نزدیک حداقل پنج تا 10 سال آینده بتوانیم پزشکان و پرستاران پرتوانی را داشته باشیم که به صورت ویژه در این بخش فعالیت داشته باشند چرا که بیماران در بخش های مراقبت ویژه نیاز بیشتری به ارائه خدمت دارند.
وی خاطرنشان کرد: هرچقدر کمیت و کیفیت در بخش مراقبت های ویژه افزایش یابد، خدمات درمانی مطلوب تری به بیماران ارائه می شود و این موجب رضایتمندی بهتر بیماران می شود.
رئیس دپارتمان مراقبت های ویژه آلمان گفت: هم اکنون از هر 100 تخت در بیمارستان های کشور آلمان 50 تخت مربوط به بخش مراقبت های ویژه است.
وی دوباره تاکید کرد که یکی دیگر از اهداف ما در بخش مراقبت های ویژه افزایش کیفیت خدمات به بیماران است چرا که این افراد بیشتر نیازمند خدمات مطلوب هستند.
سومین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه به پاسداشت 50 سال تلاش دکتر هدایت الله الیاسی پیشکسوت رشته پزشکی بیهوشی شامگاه سه شنبه با حضور تعدادی از اساتید برجسته دنیا در هتل اوین آغاز بکار کرد و تا دوم بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.
در این کنگره بین المللی 13 استاد از استادان برجسته جهان دعوت شده که چهار نفر از این پزشکان از اعضای هیات مدیره انجمن مراقبت های ویژه از اروپا هستند.
هم اکنون 2700 تخت از 150 هزار تخت بیمارستانی در ایران، واجد شرایط تخت های مراقبت های ویژه هستند.
بر اساس استاندارد جهانی ده درصد از تخت های بیمارستانی باید تخت های مراقبت های ویژه باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: