کد خبر: ۹۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران عدم توانایی تولید پروتزدر داخل کشور را خاطرنشان ساخت و گفت: 90 درصد پروتز های ارتوپدی وارد کشور می شوند و
به گزارش شفا آنلاین، دکترغلامعلی عکاشه درکنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: تمام پروتز های موجود درکشور ، استاندارد های لازم را دارند، اما به دلیل وارداتی بودن وعدم توانایی تولید آنها درداخل کشور قیمت تهیه آن برای مراکز درمان و بیماران با هزینه های بالایی رو برو است.
وی افزود: مراکز درمانی و پزشکان باید در تهیه پروتز های وارداتی دقت لازم را بعمل آورند و محصولاتی که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج حاصل از استفاده آنها برای بیماران مناسب و موثر بوده ، تهیه کنند.
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در بخش دیگری از سخنانش درباره تعرفه های پزشکی در حوزه ارتوپدی، گفت: نخستین تعرفه تعیین شده دراین حوزه مربوط به 30 سال قبل بود ، اما با تغییر رویکرد وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر وضعیت تعرفه ها نسبت به سال های گذشته از بهبودی مناسبی برخوردار شده است.
عکاشه ضمن تاکید بر یکسان سازی تعرفه های پزشکی در رشته های مختلف، گفت: کتابی جامع برای تعرفه های پزشکی باید نوشته شود و تعرفه برای تمام گروه های پزشکی لازم است یکسان باشد ، زیرا اینگونه می توان از میزان بروز تخلفات پزشکان و دریافت مبالغ اضافی از بیماران کاست.
وی افزود: اکنون تعرفه در برخی رشته های پزشکی بسیار بالاست ،اما در برخی رشته های دیگر این تعرفه از رشد مناسبی برخوردار شده که این تفاوت ها موجب انحراف برخی پزشکان در دریافت هزینه های اضافی از بیماران می شود ،بنابراین ضروری است کتاب جامعی نوشته شود و همه پزشکان موظف به پیروی از آن باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: