کد خبر: ۹۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: مبنای پرداخت بیمه‌ها متناسب با بخش دولتی است که مابه التفاوت آن با بخش خصوصی همان پرداخت از جیب مردم است.
به گزارش شفا آنلاین،زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور  خصوص آمارهای مبتلایان به صرع در کشور گفت: آمارهایی که در کشور برای بیماران مبتلا به صرع منتشر می شود با آمار واقعی متفاوت است و حدود 1.5 درصد از جمعیت را شامل می‌شود. برخی مطالعات در سال 2015 در کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که تقریبا از هر هزار نفر 6 تا 7 مورد به صرع مبتلا هستند.

وی افزود: از 1.5 درصد مبتلایان به صرع در ایران 30 درصد از آنها نسبت به درمان مقاوم هستند. صرع به تنهایی نمی‌تواند عامل مرگ و میر تلقی شود اما این افراد بیشتر در معرض خطر قرار دارند. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که از هر هزار نفر مبتلا به صرع 4 درصد از آنها جان خود را از دست می‌دهند. بالغ بر یک سوم کودکان و نوزادانی که مبتلا به صرع می‌شوند، با بالا رفتن سن، بیماری در آنها کاهش می‌یابد. بنابراین این موضوع نیز می‌تواند در آمارها موثر باشد.
 
زالی در خصوص اشتباه گرفته شدن برخی بیماری‌ها با بیماری صرع عنوان کرد: بیماری‌هایی مثل سنگکوب‌ در اثر علل روانی و بیماری‌های قلبی گاهی اوقات با بیماری صرع اشتباه می‌شود . اگر فرد در سنین بالا به صرع مبتلا شود و یا بعد از ابتلا به درمان مقاومت نشان دهد، خطر مرگ او را تهدید می‌کند.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل ابتلا به صرع در ایران بالا بودن میزان تصادفات است.علاوه بر این بیمار مصروع باید به جامعه برگردد و رسانه ها باید انگ زدایی کنند. در جهان هیچ محدودیتی برای اشتغال بیماران صرع به جز خلبانی و معدن وجود ندارد. ما نیز باید به این سمت پیش برویم . 

زالی با بیان اینکه بیماری صرع درمان طولانی و گران قیمت دارد، گفت: بیمه‌ها باید از این بیماران حمایت کنند، باید بیماری صرع جزو بیماران خاص قرار بگیرد. برخی از بیماران صرع با عمل جراحی و مداخلات دارویی درمان می‌شوند . 

زالی در خصوص وضعیت تعرفه‌های سال 95 گفت: در آذرماه کمیسیون تعرفه‌ای شورای عالی با حضور کارشناسان و جلب نظر اعضای منتخب شورای نظام پزشکی و جمعی از نمایندگان پزشکان کشور در مجمع عمومی سازمان،‌جمع بندی اولیه شد.

وی افزود: در تعیین تعرفه‌های دولتی‌،‌خصوصی و عمومی،‌که کار پر چالشی است، بین نظرات کارشناسان اختلاف سلیقه جدی وجود دارد، ما منتظر تشکیل صحن علنی شورای عالی بیمه هستیم تا پیشنهاد ما حتما در آنجا مطرح شود. تلاش داریم تا این اقدام با ملاحظات اقتصادی صورت بگیرد.

زالی در خصوص تفاوت بسته تعرفه‌ای سال 95 با سال 94 گفت:حمایت بیشتر از درمان و ویزیت‌های سرپایی و ایجاد تعرفه های ترجیحی وجه تمایز تعرفه سال 95 است، نکته مهم در این پیشنهاد مربوط به مسئله پرداخت از جیب مردم است. مبنای پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر در بخش خدمات سرپایی همان تعرفه بخش دولتی است. و با بخش خصوصی تفاوتی دارد که این برای بیماران مشکل ایجاد می‌کند بنابراین باید مبنای پرداختی بیمه‌ها متناسب با بخش خصوصی باشد.
 
وی در پایان گفت: میزان مراجعه مردم به پزشک متخصص 1.7 تا 2.5 و به پزشک عمومی 2.3 تا 2.8 است. بنابراین مداخله بیمه‌ها در ویزیت سرپایی می‌تواند بسیار موثر باشد و باید مبنای پرداخت بیمه‌ها به بیماران در بخش سرپایی اصلاح شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: